فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: چهار هزار و 972 طرح عمرانی در بخش های مختلف از جمله عمران روستایی، ساخت خانه محروم، آبرسانی، بهداشت و درمانی و غیره از سوی این قرارگاه در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۳۹۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 14 March 2017
به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی در نشست ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان اظهار داشت: 70 درصد اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در بخش های عمرانی سیستان و بلوچستان در مناطق سکونت اهل سنت و 30 درصد در مناطق اهل تشیع انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سالهای اخیر این قرارگاه با راه اندازی 44 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان به یک میلیون و 880 هزار نفر از مردم محروم این استان خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه امسال 15 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد گفت: ارزش خدمات هر بیمارستان صحرایی در این استان حدود 25 میلیارد ریال بوده است.
وی تاکید کرد: ماموریت سپاه پاسداران علاوه برایجاد امنیت رفع محرومیت و فقر از چهره منطقه است.
وی با اشاره به وظایف ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه به عنوان اقشار پر نفوذ در میان مردم وظیفه دارند در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به مردم و دولت برای رفع محرومیت ها تلاش کنند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود ائمه جمعه به منظور تقویت وحدت و انسجام شیعه و سنی، در زمینه مسائل امنیتی و مشاوره به مسئولان در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره همچون گذشته یاری رسان باشند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این همایش گفت: ائمه جمعه در جهان اسلام مسئولیت سنگین و خطیری را برعهده دارند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: ائمه جمعه سربازان واقعی دفاع از دین هستند به طوری که اگر آنان به وظایف خود به خوبی عمل کنند دنیا بهشت می شود.
وی افزود: امروز وظایف علما بسیار سنگین است زیرا دشمنان با صرف هزینه های میلیاردی تلاش گسترده ای را برای ترویج فرهنگ غربی و مننحرف کردن مسلمانان انجام می دهند.
وی تاکید کرد: آبادانی معنوی مردم و جامعه برعهده علماست و این قشر مهم جامعه باید با اجرای امر به معروف و نهی از منکر و آگاه سازی مسلمانان مانع از رسیدن دشمنان به اهداف شوم شان شوند.
وی با بیان اینکه اختلاف مایه هلاکت است گفت: خداوند را شاکریم که امروز به همت مسئولان و علما سیستان و بلوچستان از امنیت خوبی برخوردار است.
امام جمعه موقت زاهدان نیز در این همایش گفت: با توجه به اینکه ائمه جمعه مشاوران دین و ایمان مردم هستند وظیفه سنگینی برعهده دارند.
حجت الاسلام احمد راهداری افزود: یک خطبه نماز جمعه می تواند هم سبب نجات مردم و یا سوق دادن آنان به گمراهی شود.
به گزارش ایرنا بیست و چهارمین همایش ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور با حضور افزون بر 350 نفر از ائمه جمعه اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان در زاهدان برگزار شد.
برچسب ها: سردار مارانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار