کد خبر: ۳۹۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 19 March 2017
تنها چند روز به آغازین روزهای سال 85 مانده بود که گروهک تکفیری ریگی با شهادت 22 نفر در مسیر زابل – زاهدان جنایت هولناکی را رقم زد.
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت عصرهامون، آخرین روز های سال 1384 در استان سیستان و بلوچستان منطقه تاسوکی جنایت هولناک و تکان دهنده ای با عنوان جهاد و مبارزه در راه خدا انجام شد جنایتی که 22 انسان بی گناه قربانی افکار پوچ گروهک های تکفیری شدند تا به نام دین با هدف اختلاف بین مذاهب جان تعدادی انسان را بگیرند.
این حادثه تروریستی شامگاه پنجشنبه در محدوده پل شیله زابل در 5 کیلومتری «تاسوکی» که حدود 15 دقیقه با کشور افغانستان فاصله دارد در حالی به وقوع پیوست که گروهی از اشرار مسلح در لباس پلیس اقدام به ایجاد ایست بازرسی در محل مذکور کرده و با توقیف خودرو ها در 25 دقیقه 22 مرد را در مقابل همسر و فرزند به شهادت رسانده و 7 نفر را به گروگان گرفته و به داخل مرز افغانستان گریختند.
علی ای حال از اولین ساعات بامداد جمعه بیمارستان زابل شاهد شرایط بسیار نگران کننده و صحنه های دلخراشی از مجروحان بود به طوری که خون سراسر راهروهای بیمارستان را پوشانده بود و مردم با هجوم به بیمارستان برای شناسایی گمشدگان خود سراسیمه به این طرف و آن طرف می دویدند.
در این حادثه 6 نفرنیز مجروح شدند که یکی از این افراد حسنعلی نوری فرماندار اسبق زاهدان بود که مورد اصابت 8 گلوله قرار گرفت اما با تلاش پزشکان نجات یافت.
در این حادثه دلخراش، دانش آموز سیزده و چهارده ساله نیز به جرم بسیجی بودن و داشتن کارت بسیج دانش آموزی به شهادت رسیدند.
با این حال چیزی از این حادثه نگذشته بود که رد پای انگلیس و آمریکا در حمله اشرار رویت شد.
14فرودین ماه 85 سردار احمدی مقدم فرمانده انتظامی اسبق استان در جمع خبرنگاران عنوان کرد آخرین پیگیری برای دستگیری تروریستهای فراری سیستان با رایزنی دیپلماسی صورت می گیرد .
وی با اشاره به این ماجرا که منجر به کشته شدن 22 تن شد، گفت: پیگیری های صورت گرفته در خصوص شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت از طریق رایزنی های دیپلماسی و از سوی مقامات وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات انجام می شود.
سردار احمدی مقدم افزود: از آنجایی که در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص محل فرار این افراد در پاکستان و یا افغانستان و دسترسی به آنها وجود ندارد، از این رو پیگیری ها به شکل دیپلماسی دنبال می شود.
4 اسفند ماه سال 88 عبدالمالک ریگی شروری که جنایات زیادی در جنوب شرق کشور مرتکب شده به همت سربازان گمنام امام زمان دستگیر شد.
'ریگی' با نام جعلی و گذرنامه افغانی در یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی قرقیزستان در مسیر'دوبی' به 'بیشکک' در حال پرواز بود در اسفند ماه 88 در آسمان ایران سه فروند جنگنده 'نهاجا' که از پایگاه هوایی بندرعباس برخاسته بودند، هواپیما را مجبور به فرود در فرودگاه 'بندرعباس' کردند.
که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام زمان (عج) و حضور موثر 'تامکت های نهاجا' و اقدام به موقع در دستگیری 'ریگی' باعث شد تا این تروریست به هدف مورد نظر خود یعنی 'بیشکک' و دیدار با نماینده آمریکا نرسد و این نشان دهنده توان امنیتی وزارت اطلاعات در دستگیری تروریست هاست.
علی ای حال یکی از ثمرات خون مقدس شهدا ایجاد امنیت در کشور است که خون شهدای تروریستی نیز سبب ایجاد امنیت در این استان شد و هر سال با گرامیداشت این شهدا در منطقه تاسوکی نمادی از وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف در استان سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته می شود، امسال هم در آخرین پنجشنبه اسفند ماه یازدهمین سالگرد شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز برگزار می شود.
عصرهامون
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
خدا لعنت کند ...ریگی و حامیان ترسو و بزدلش را در داخل و خارج . صفات موش را دارند در خلوت یک خرابکاری می کنند و همانند موش به انسوی مرزها ( لانه شان ) فرار می کنند و هنگام دستگیری نیز مانند موش بر خود می لرزند و به غلط کردن می افتند. اللهم خص انت اول ظالم باللعن منی و ابدا به اولا ثم الثانی و الثالث و الرابع اللهم یزید خامسا و العن عبیدالله بن زیاد وابن مرجانه و عمر بن سعد و شمرا و ال ابی سفیان و ال زیاد و ال مروان الی یوم القیامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار