برخلاف آخرین روز سال 95 که در بسیاری از مناطق کشور شاهد جوی ناپایدار و بعضاً بارش برف و باران بودیم، نخستین روز سال جدید با جوی آرام برای اکثر مناطق کشور همراه است. از سویی نیز به دلیل آغاز زودهنگام تعطیلات و رسیدن بسیاری از مسافران به مقصد، ترافیک در بیشتر محورهای مواصلاتی روان است. با اینحال هنوز برخی محورها با جوی ناپایدار و محدودیت های ترافیکی رو به رو است که توجه به آن ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۳۹۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 21 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «تابناک»؛ آخرین روز سال 95 برای بسیاری از مناطق جغرافیایی کشور، به ویژه مناطق غرب و شمال غرب با بارش شدید برف و باران همراه شد و این موضوع برای بسیاری از مسافران نوروزی مشکلاتی ایجاد کرد. با اینحال نخستین روز سال جدید در حالی آغاز شد که از میزان و گستردگی حجم بارش ها به شکل قابل توجهی کاسته شد و در حال حاضر بسیاری از مناطق کشور با جوی آرام رو به رو است.

جدا از وضعیت آب و هوا، وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور نیز به دلیل آغاز زودهنگام تعطیلات نوروزی و احتمالاً رسیدن بسیاری از مسافران به مقصدهای تعیین شده، با ترافیکی روان و جوی آرام رو به رو است. با این حال برخی مناطق جغرافیایی و محورهای مواصلاتی کشور هنوز با جو ناپایدار و محدودیت های ترافیکی همراه هستند، که دانستن آن برای مسافرانی که در حال سفر هستند، ضروری است.

همانطور که آمد رد حالی شاهد کاهش حجم بارش ها در بسیاری از مناطق کشور هستیم که هنوز در برخی مناطق بارندگی در جریان است و نیز برخی مناطق دیگر نیز به احتمال زیاد در ساعات آینده شاهد فعالیت دو باره سامانه های بارشی هستند. این موضوع گویای این است که مسافران نوروزی ناگزیر باید به آخرین اخبار و اطلاعات هواشناسی توجه داشته باشند و مکان و زمان حرکت خود را با این اطلاعات تنظیم کنند؛ اتفاقی که اگر از سوی رانندگان و همراهان آنها رعایت شود، بی شک سلامت و رضایتمندی بیشتری برایشان فراهم خواهد کرد.

بنا بر این در ادمه و در قالب بسته ای ویژه آنچه برای اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوایی مورد نیاز است، ارائه می شود.

آخرین وضعیت ترافیکی

اگرچه اکثر محورهای مواصلاتی کشور در حال حاضر با ترافیکی روان همراه هستند اما گزارش ها نشان می دهد، هم اینک در استان البرز و در محور کرج به چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر 2 آن ترافیک سنگین و پر حجم است.

جدا از محور مذکور، محور شمشک به دیزین در استان تهران و البرز ،   محور پونل به خلخال  در استان های گیلان و اردبیل ،   محور سروآباد به پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه ،   محور اولنگ به شاهرود در استان های گلستان و سمنان،   محور فرعی سی سخت به پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد،   محور شیراز به جهرم در استان فارس ،   محور فرعی گنجنامه به تویسرکان در استان همدان ،   محور استهبان به نی ریز در استان فارس،   محور فرعی رودبار به کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان،   محور بشرویه به فردوس در استان خراسان جنوبی  و   محور روستایی مصعبی به کاخ گناباد در استان خراسان جنوبی یا مسدود و یا با محدودیت تردد رو به رو هستند.
بر این اساس نیاز است تا مسافرانی که قصد سفر از طریق این محورها را دارند با توجه به این مسئله از مسیرهای جایگزین و زمان بازگشایی آنها کسب اطلاع کنند.

سایر محورهای مواصلاتی با ترافیکی روان و جوی آرام همراه است.

آخرین وضعیت آب و هوایی

بر اساس گزارش های هواشناسی امروز ضمن کاهش شدت فعاليت سامانه های بارشی، بارش در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت و با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر علاوه بر مواج شدن دربا بارش در سواحل شمالی کشور به ویژه سواحل غربی آن تشدید خواهد شد.

احتمال ادامه بارش ها در نیمه شمالی کشور به صورت باران و در مناطق جنوبی و شرق کشور به صورت رگباری  به همراه وزش باد شدید وجود دارد و  از بعد از ظهر روز نیز به تدریج در مناطق جنوب و جنوبی شرق کشور وزش باد کاهش خواهد یافت.
با اینحال هم اینک در استان خراسان رضوی (محور باغچه به تربت حیدریه)، استان کردستان (محور مریوان) و استان های شمالی کشور شاهد بارش باران هستیم. همچنین محور بوشهر به برازجان در استان بوشهر و  محور بجنورد به آشخانه در گردنه امین اله در استان خراسان رضوی با مه گرفتگی شدید همراه هستند.
 
 بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی هم اینک بارش برف در استان کردستان (محورهای سنندج-همدان گردنه صلوات آباد و سنندج-کامیاران گردنه مروارید)، استان کرمانشاه (محورهای روانسر-پاوه و جوانرود-پاوه) و بارش باران در استان خراسان جنوبی (محور قائن-گناباد)، استان اردبیل (محورهای گرمی-بیله سوار ومحدوده گردنه حیران)، استان کردستان (محور سنندج-مریوان)، استان گیلان (محورهای رشت-لاهیجان و آستارا) و استان مازندران (محور بابلسر-جویبار) در حا باریدن است.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ سه شنبه 1 فروردین

در ادامه و در قالب جدول به صورت جزئی وضعیت آب و هوایی استان های کشور می آید.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ سه شنبه 1 فروردین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار