بارش باران این نعمت بی کران الهی طبیعت ایرانشهر را در آخرین ساعات سال 95 شاداب و با طراوت کرده است.
کد خبر: ۳۹۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 21 March 2017
به گزارش ایرنا نم نم باران که از آغازین ساعات دیروز شروع شد علاوه بر خوشحالی مردم بویژه کشاورزان نوید دهنده بهاری سرسبز و با طراوت است.
این بارندگی سبب شادابی و سرزندگی طبیعت در فضای شهری و روستایی شهرستان ایرانشهر به ویژه مناطق کوهستانی، دشت ها و بیابان ها شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی های 2 ماه اخیر علاوه بر غنی کردن سفره های زیر زمینی موجب رویش انواع گیاهان و سرسبزی دشت ها و کوههای این شهرستان شده است.
حسن شاه ولی بر اظهار داشت: نم نم امروز باران موجب ماندگاری بیشتر گیاهان و گل های رنگارنگ در دشت ها و کوههای ایرانشهر می شود.
وی با بیان اینکه بارندگی های 2 ماه آخر سال 95 در ایرانشهر در 18سال گذشته بی سابقه بوده است خاطر نشان کرد: این شهرستان یکی از سرسبزترین شهرهای سیستان و بلوچستان است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیشترین بارندگی استان با 9میلی متر در نصرت آباد زاهدان گزارش شده است.
مرتضی فرجی با بیان اینکه سرعت وزش باد در زاهدان در حال حاضر 65 کیلومتر در ساعت است خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود سرعت باد در این شهرستان گاهی تا 100 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
وی بیان کرد: با تقویت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز و سه شنبه ابتدا در شمال و مرکز و از اواخر وقت امروز در جنوب استان به صورت رگبار و رعد و برق، تندباد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته نصرت آباد زاهدان با حداقل 14 درجه بالای صفر و راسک با حداکثر 36 درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار