مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 60 هزار مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای از 25 اسفند گذشته تا کنون جابجا شدند.
کد خبر: ۳۹۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 21 March 2017
علی خانقائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی سیستان و بلوچستان شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شدند.
وی افزود: بیش از73 درصد از مسافران درون استانی و حدود 27 درصد از مسافر برون استانی در این مدت جابجا شدند.
وی ادامه داد: براساس اطاعات دریافتی از دستگاههای تردد شمار بیشترین ترددهای درون استانی در محورهای چابهار، ایرانشهر و زابل و خارج از استانی نیز در محورهای استانهای خراستان رضوی و تهران ثبت شده است.
وی بیان کرد: 60 تیم امداد جاده‌ای این اداره‌ کل با ۱۰۰ دستگاه خودرو به مسافران نوروزی خدمات ‌رسانی می ‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 23 گروه ثابت و 31 گروه سیار راهداری در شمال استان و همچنین به همین تعداد در جنوب استان کار امداد رسانی به مسافران نوروزی را برعهده دارند.
خانقایی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر تخطی از سرعت مطمئنه در رتبه نخست قرار دارد، تصریح کرد: مهمترین عامل افزایش سرعت در جاده های استان پهناور بودن و عدم برخورداری از چشم‌اندازهای زیبا در حاشیه جاده هاست.
به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی است.
وجود مرزهای طولانی زمینی، دریایی، سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان جنوبی - زاهدان - زابل، کرمان- زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار