در آیین رونمایی از جرثقیل تاریخی راه آهن و افتتاح پروژه زیباسازی محوطه ورودی درب ایستگاه مسافری راه آهن استاندار سیستان و بلوچستان با تبریک سال نو گفت اراده ما بر این است که با حمل و نقل ترکیبی میزبان خوبی برای مسافران نوروزی در سال 96 باشیم.
کد خبر: ۳۹۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 21 March 2017
به گزارش تابناک علی اوسط هاشمی گفت مصوبه اختصاص بخشی از درآمد فروش نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به عنوان پشتوانه تکمیل خط راه آهن چابهار – سرخس از دولت گرفته شد. وی ادامه داد: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به استان طی نامه ای از ایشان درخواست کردم با توجه نقش خط راه آهن در توسعه ترانزیت اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی برای تسریع این پروژه تعلق بگیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پروژه خط راه آهن نمونه بارز اقتصاد ملی در بعد منطقه ای است ادامه داد : بهره برداری از 1500 کیلومتر شبکه ریلی خط راه آهن چابهار - سرخس نیاز به اراده و پشتوانه ملی برای تاثیرگذاری در صادرات و واردات دارد. هاشمی با اشاره به اینکه این پروژه نقش موثری در بعد داخلی و منطقه ای برای ارتباط بین ملت ها دارد بیان کرد: 300 میلیارد تومان برای تکمیل خط راه آهن چابهار – زاهدان اختصاص یافته است که 275 میلیارد تومان به پیمانکار پروژه پرداخت شد.
هاشمی تصریح کرد: اگر به مقصد شدن استان برای گردشگری می اندیشیم باید سیکل ترکیبی حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد که در بخش هوایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، ریلی هم خوب پیش می رود و در بعد دریایی خط کشتیرانی عمان – چابهار راه اندازی شده اما هنوز کافی نیست تا به نحو احسن میزبانی خوبی باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار