کد خبر: ۳۹۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 24 March 2017
امام جمعه زابل گفت: تمام سیستانی ها از هر طایفه و قبیله در هر نقطه ای از جهان، کشور و سیستان و بلوچستان که قرار دارند با ورود به طرح کوثر و تاسیس یک کارگاه و کارخانه در سیستان به توسعه منطقه کمک می کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نمازجمعه این هفته زابل اظهار داشت: سیستانی ها با ورود به سرزمین آبا و اجدادیشان، اشتغال فامیل و همشهریان خود را در اولویت قرار دهند.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
در طرح کوثر هر طایفه و فامیل به عنوان یک خانواده بزرگ نه به عنوان قوم گرایی و طایفه گرایی برای تاسیس یک کارخانه در منطقه سیستان حضور دارند.
وی با تبریک آغاز سال 1396 افزود: رهبر حکیم، فرزانه، بصیر و بسیجی انقلاب اسلامی با نامگذاری سال جدید به سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نقشه راه را برای ملت بزرگ ایران اسلامی و مسئولان ترسیم کردند.
امام جمعه زابل اظهار داشت: تقویت، مقاوم سازی و برطرف کردن نقاط ضعف اقتصاد که مورد هجمه دشمن قرار گرفته امری ضروری است چرا که دشمن به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور و فشار آوردن بر ملت شریف ایران است.
حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه تسلیم کردن ملت ایران یک خیال خام برای دشمنان است گفت: به جای مصرف گرا بودن باید به کشوری تولید کننده تبدیل شویم زیرا کشوری که محصولات سایر نقاط دنیا را مصرف کند به راحتی در مقوله اقتصاد مورد هجمه و فشار قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و مصرف کالای داخلی و ملی سبب اشتغال بیشتر و افزایش تولید و کسب و کار حلال می شود.
وی گفت: مسئولان، جوانان، خانواده ها و ملت بزرگ ایران اسلامی باید تولید ملی و مصرف کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
چندنفر سیستان جمعیت دارد مگر؟
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
اقای ناشناس ظاهرا سیستان را نمی شناسی که این سوال را می پرسی فقط جهت اطلاع شما بگویم منطقه سیستان دارای 5 شهرستان و بیش از 1500 روستا دارد . زمانی هم که من و شما به دنیا نیامده بودیم سیستان انبار گندم کشور بوده و البته زادگاه یعقوب لیث صفاری .ایت الله سیستانی. سردار( لکزایی. میرحسینی. باغبانی . )و خیلی های دیگر که حضور ذهن ندارم . از قدمت سیستان هم مراجعه کنید به کتب تاریخ . شهر سوخته با قدمت 4500 ساله در نزدیکی سیستان قرار دارد. اوکی
پاسخ ها
بهاره
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
آقا جمعیت چقدره،چرا اطلاعات بی ربط میدی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار