کد خبر: ۳۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 25 March 2017
 معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه ایرانشهر گفت: شمار داوطلبان ثبت نام کننده برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان به 431 نفر رسیده است.

نبی بخش داوودی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 431 نفر داوطلب نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایرانشهر نام نویسی کردند که از این تعداد 24نفر زن و 407 نفر مرد هستند.
وی تصریح کرد: 40 نفر مرد و سه نفر زن در شهر ایرانشهر، 15 نفر مرد در شهر بمپور، هفت نفر مرد و 2 نفر زن در شهر بزمان و هفت نفر مرد در شهر محمدان برای نامزدی انتخابات شورای شهر تا کنون نام نویسی کردند.
وی ادامه داد: 189نفر مرد و هشت نفر زن در بخش مرکزی، 98 نفر مرد و هشت نفر زن در بخش بمپور، 51 نفر مرد و سه نفر زن در بخش بزمان برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شورای روستا ثبت نام کردند.
به گزارش ایرنا داوطلبان می توانند در مهلت قانونی ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، اصل کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی همراه با تصاویر مدارک، چهار قطعه عکس جدید 4 × 3 و ارائه اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده 28 قانون، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.
تعداد کل کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود 39 هزار و 575 است. 
از این تعداد 36 هزار و 838 روستا دارای شورای اسلامی سه نفره، دو هزار و 742 روستا دارای شورای اسلامی پنج نفره، هزار و 59 شهر، دارای شورای اسلامی پنج نفره ، 132 شهر دارای شورای اسلامی هفت نفره، 34 شهر دارای شورای اسلامی 9 نفره و 9 شهر دارای شورای اسلامی 11 نفره است.
استان سیستان و بلوچستان دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل دو نماینده، زاهدان دو نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر یک نماینده، چابهار یک نماینده و سراوان یک نماینده است
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار