مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر در 72 ساعت گذشته با 70 میلی متر رکورددار بارندگی در میان دیگر مناطق مختلف این استان بوده است.
کد خبر: ۳۹۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 25 March 2017
یوسف شیخ الملوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از بخش ماژین، آبدانان با 69 میلی متر، ایوان 64، میشخاص 60، موسیان 58،5، ارکواز و بدره 47، دره شهر 43، زرنه 40، دهلران 38 و لومار 37 میلی متر بارندگی داشته اند.
وی افزود: طی مدت یاد شده در شهر ایلام مرکز این استان حدود 24 میلی متر بارندگی به ثبت رسید که این مقدار در ایستگاه فرودگاه 31 میلی متر بوده است.
مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: شهر ایلام از ابتدای فصل بارش تاکنون شاهد 341 میلی متر بارندگی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 26 درصد کاهش بارندگی داشته است.
به گفته وی، در میان مناطق مختلف این استان شهر ایوان با 517 میلیمتر بیشترین بارندگی و مهران با 125 میلی متر کمترین میزان بارش ها را از ابتدای فصل بارش تاکنون به خود اختصاص داده اند.
شیخ الملوکی یادآور شد: موج بارشی که از ابتدای سال جاری در این استان فعال شده در هفته جاری نیز با شدت کمتری به فعالیت خود ادامه می دهد و انتظار بارندگی در مناطق مختلف بویژه در شهرستان های شمالی استان در هفته جاری دور انتظار نیست.
وی یا اشاره به اینکه طی این مدت کاهش دما نیز در استان روی می دهد از عموم مسافران و گردشگران نوروزی خواست از تجمع در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند و عشایر کوچرو نیز از بردن دام های خود به ارتفاعات و بستر رودخانه ها خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام امسال نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار