کد خبر: ۳۹۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 26 March 2017
فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 488 نفر داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه این شهرستان تا کنون نام نویسی کرده اند.

صاحب گل صالحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند با مراجعه به فرمانداری نیکشهر و بخشداری های بنت و اسپکه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
وی افزود: علاوه بر فرمانداری و بخشداری؛ دفتر خدمات پیشخوان دولت در خیابان وحدت نیکشهر آمادگی برای نام نویسی از داوطلبان را دارد.
وی گفت: بیش از 20 کاربر رایانه در ستاد انتخابات فرمانداری نیکشهر مستقر و در کمترین زمان از داوطلبان ثبت نام می کنند.
فرماندار نیکشهر از همراهی و همکاری خوب بخشداران، نیروی انتظامی، دادگستری، اطلاعات و ثبت احوال قدردانی کرد.
صالحی با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها از ساعت هشت صبح تا هشت شب در فرمانداری نیکشهر انجام می شود، از داوطلبان خواست نسبت به نام نویسی خود هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور، ‌نام نویسی از داوطلبان در فرمانداری بدون گواهی عدم سوء پیشینه و مشروط بر متعهد شدن داوطلب برای ارائه مدرک عدم سوء پیشینه تا 21 فروردین ماه جاری، امکان پذیر است.
وی بیان کرد: نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روزدوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در فرمانداری ها و بخشداری های نیکشهر آغاز شده و تا پایان وقت اداری یکشنبه ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.
فرماندار نیکشهر گفت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان نیکشهر اظهار داشت: استعلام مربوط به داوطلبان ثبت نام کننده بصورت روزانه به مراجع چهارگانه ارسال می ‌شود و رسیدگی به صلاحیت آنان در هیات‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردین به مدت هفت روز انجام خواهد شد.
صالحی افزود: بعد از اعلام نظر هیات ‌های اجرایی، نوبت به بررسی صلاحیت کاندیداها توسط هیات ‌های نظارت از 25 لغایت 30 فروردین 96 می رسد و نظر هیات های نظارت نیز تا اول اردیبهشت 96 به هیات‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: در همه روستاهای بالای 20 خانوار و یا 100 نفر جمعیت انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار می شود. 
وی با بیان اینکه اسامی نهائی داوطلبان در تاریخ 20 اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمان تبلیغات انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ 21 تا 27 اردیبهشت به مدت یک هفته خواهد بود.
به گزارش ایرنا، داوطلبان می توانند در مهلت قانونی ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، اصل کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی همراه با تصاویر مدارک، چهار قطعه عکس جدید 4 × 3 و ارائه اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده 28 قانون، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش «بنت، لاشار، آهوران و مرکزی» و 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار