کد خبر: ۳۹۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 26 March 2017
وزیر دادگستری در سفر به شهرستان خاش و بازدید از کمپ راهنمایی، استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر و بخشداری مرکزی به پویش (کمپین) «نه به تصادفات جاده ای» پیوست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی از برنامه ریزی های فرماندار خاش، شهرداری ها و دستگاههای اجرایی و خدمات رسان، مهمان نوازی مردم و نقش فعال و تلاشهای امدادگران جمعیت هلال احمر خاش و استان سیستان و بلوچستان برای خدمات دهی مناسب و شایسته به هموطنان قدردانی کرد.
وی بیان کرد: کاهش خسارتهای ناشی از سوانح جاده ای در خاش در طول سال گذشته و تعطیلات نوروزی امسال نشان می دهد که فرهنگ ترافیکی در منطقه نهادینه شده و به آینده باید امیدوار باشیم.
وزیر دادگستری ادامه داد: وسعت بالا و پراکندگی جمعیت در استان سیستان و بلوچستان دارای مزایا و معایبی است که بخشی از عیب آن طولانی بودن راهها و خستگی در سفر است به همین سبب باید با رعایت قوانین ترافیکی و نیز استراحت لازم و به موقع در مسیر جاده ها بطور جدی مورد توجه رانندگان باشد.
پورمحمدی گفت: مردم خاش بسیار نوعدوست و مهمان نواز و دارای ویژگی بارز مرزداری، غیوری، حضور در صحنه و وفادار به ارزشهای والای اسلامی و انسانی هستند.
پورمحمدی اظهار کرد: تکریم مهمانان با نمایش آداب و رسوم و فرهنگ غنی منطقه و پذیرایی با شربت و شیرینی و غذاهای بومی و محلی در این شهرستان مرزی از این امر حکایت دارد که مردم خاش و سیستان و بلوچستان برای همه اقشار جامعه ایرانی ارزش قائل هستند.
وی گفت: سفر به خاش برای بنده و مهمانان نوروزی بسیار پر خاطره و سرشار از جذابیت بوده و قطعا مردم ایران از سفر به این منطقه زیبا و دیدنی لذت می برند.
وزیر دادگستری اظهار داشت: بارش های رحمت الهی در زمستان سال قبل و در ایام نوروز و روز جاری که من خودم شاهد بودم سبب ایجاد فضایی بسیار با نشاط و فرحبخش در خاش شده و زیبایی ها و طراوت بهاری و وجود آب و هوای سالم و بهاری در منطقه قابل لمس است.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خاش و مدیرعامل جمعیت هلال احمر شهرستان خاش در این سفر مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید را همراهی کردند.
به گزارش ایرنا پویش نه به تصادفات جاده ای از اواخر اسفند 95 از سوی تعدادی از جوانان فعال سیستان و بلوچستان در فضای مجازی با هدف کاهش تصادفات و تشویق و ترغیب رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی راه اندازی شده است. 
خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشمار طبیعی و تاریخی و مردمی مهربان و میهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار