کد خبر: ۳۹۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 26 March 2017
 مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: قطار مسیر تهران - زاهدان و برعکس در سال گذشته باعث حذف تردد 51 هزار خودرو از سطح جاده های این مسیر شده است.

مجید ارجونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 152 هزار نفر در سال گذشته در مسیر ریلی زاهدان - تهران و برعکس از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابجا شدند.
وی ادامه داد: با در نظر گرفتن مجموع هر خانوار سه نفر که به وسیله قطار در سال گذشته در مسیر زاهدان - تهران جابجا شدند این تعداد معادل 51 هزار دستگاه خودرو می شود.
وی بیان کرد: اگر میزان متوسط مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر 12 لیتر در نظر گرفته شود در مسیر 1700 کیلومتری زاهدان - تهران هر خودرو حدود 200 لیتر سوخت مصرف می کند.
وی ادامه داد: 51 هزار خودرو حذف شده از جاده های تهران - زاهدان باعث صرفه جویی بیش از 10 میلیون لیتر بنزین شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور با اشاره به اینکه این مقدار صرفه جویی در مصرف سوخت باعث کاهش بیش از 100 میلیارد ریال هزینه در سال می شود، گفت: میزان مصرف سوخت در بخش ریلی یک هفتم جاده است.
ارجونی اظهار داشت: بیش از 10 میلیون لیتر مصرف سوخت جاده ای در سال 95 تبدیل به یک میلیون و 600 هزار لیتر در بخش ریلی شده است که در این بخش شاهد کاهش 85 درصدی هستیم.
وی با بیان اینکه هزینه سوخت در بخش ریلی نسبت به جاده 95 درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: با احتساب هر لیتر گازوئیل به مبلغ سه هزار ریال، چهار میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه سوخت در بخش ریلی است.
وی ادامه داد: روزانه 900 مسافر در ایام نوروز در مسیر ریلی زاهدان - تهران جابجا می شوند.
وی تصریح کرد: روزهای زوج قطار مسافری جوپار با واگن های 6 تخته و در روزهای فرد قطار مسافری رجاء با واگن های 6 و چهار تخته در این مسیر ریلی تردد می کنند.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید.
2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار