کد خبر: ۳۹۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 26 March 2017
ولین جلسه اقتصاد مقاومتی در سال جدید در استان سیستان‌وبلوچستان به خواست مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) اختصاص یافت و با حضور وزیر دادگستری زنگ تحقق این هدف گذاری مهم در این استان به صدا در آمد.
وزیر دادگستری در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی  استان در سالجاری در زاهدان گفت: سیستان وبلوچستان با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت‌های در حال تکمیل باید در کشور پیشران باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه علیرغم رشد و توسعه کشور در حد قابل قبولی ولی هنوز با انتظارات مردم فاصله داریم، گفت: آنچه مقام معظم رهبری درخصوص استفاده مردم از کالاهای داخلی مطرح می کنند بسترهای آن فراهم شده است و تولید داخلی به مرحله ای رسیده که نیاز کشور را تامین می کند .

وی افزود: همه اذعان دارند که اقتدار جمهوری اسلامی حاصل خوداتکایی، تاثیرگذاری و توانمندی آن در سطح بین‌المللی و منطقه است که به برکت مجموعه تلاشها صورت گرفته است.

عضو هیئت دولت با اشاره به تلاشهای انجام شده برای انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان ،کوچک شمردن خدمات نظام در جهت رفاه مردم توسط برخی را ناسپاسی دانست و گفت: مقام شکر یکی از مقامهای عالی خدمتگزاری است که باید شاکر نعمت های خداوند باشیم .

وی پشتوانه جمهوری اسلامی را در گروی کارآمدی و رشد اقتصادی برشمرد که تقویت انقلاب به پشتوانه اقتصاد حاصل می گردد زیرا توسعه اجتماعی و اقتصادی با هم رابطه مستقیم دارند.

وزیر دادگستری بیان کرد: با وجود درآمد بالای حاصل از فروش نفت با قیمت ۱۲۰ دلار در گذشته ولی رشد اقتصادی و  وضعیت اشتغال نامطلوب و سطح رفاه عمومی متزلزل بوده که باید به سامان برسد.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: دولت چند کار اساسی با توجه به جهت گیری های درست شامل کنترل تورم ،مدیریت نرخ ارز و خدمات پولی و بانکی برای ساماندهی و نظم بخشی به اقتصاد انجام داد.

وی رشد درآمدهای مالیاتی و گمرکی را نسبت به ۹۲، صددرصد اعلام کرد به طوری که  درآمدهای مالیاتی از ۳۸ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین درآمد گمرکات رشد چشم گیری داشته است.

برجام دستاورد بزرگ

وزیر دادگستری برجام را دستاورد بزرگ و قابل توجه دانست که در این همهمه ها و شعارها گم نمی شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به رشد هشت درصدی اقتصاد در ادامه رشد بخش صنعتی را طی نه ماهه سال گذشته، ۱۴ درصد و  کشاورزی و خدمات را به ترتیب هفت و شش درصد اعلام کرد.

توجه دولت به سواحل مکران

وی رویکرد دولت به شرق کشور و بطور خاص توسعه سواحل مکران را بسیار جدی توصیف کرد و ادامه داد:سیستان وبلوچستان با وجود توسعه زیرساخت ها همچون اسکله، پتروشیمی، فولاد، گازرسانی و ریل در مسیر  جهش بزرگ واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار