توسط مولوی عبدالحمید صورت گرفت
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل‌سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان در جمع مردم شهرستان نیکشهر با اشاره به بازداشت مولوی فضل‌الرحمن کوهی، با بیان اینکه مولوی کوهی إن‌شاءالله آزاد می‌شود از مردم خواست امنیت را حفظ کنند.
کد خبر: ۴۰۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 07 April 2017
به گزارش خبرنگار تابناک سیستان‌وبلوچستان مولوی عبدالحمید گفت علمای اهل سنت بر این موضوع اتفاق نظر دارند که حقوق قانونی خودشان را باید از راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز مطالبه کنند و در این مسیر همواره تلاش کرده‌اند که با حکمت و تدبیر عمل کنند تا وحدت و امنیت جامعه به خطر نیفتد.
وی افزود: امنیتی که امروز بحمدالله در مرزهای کشور حاکم است علاوه بر تلاش‌های مستمر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، بخش مهمی از آن به همکاری و همراهی مردم و علما برمی‌گردد، زیرا تا زمانی که همکاری مردمی نباشد برقراری امنیت در یک منطقه غیرممکن است.
مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه داد: مولوی فضل‌الرحمان کوهی نیز در موضوع امنیت با ما همکاری داشته و با علمای اهل سنت همگام بوده است، زیرا وی در یکی از شهرهای مهم مرزی سکونت دارد.
موسس و دبیر شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در ادامه به بازداشت مولوی کوهی اشاره کرد و گفت: در مورد بازداشت مولوی کوهی بنده نیز از مسئولین گلایه کردم که اگر شما با ایشان صحبتی داشتید قبل از هر چیز بنده یا علمای برجسته استان همچون مولوی عبدالرحمان، مولوی محمدیوسف حسین‌پور، مولوی نظرمحمد دیدگاه را در جریان قرار می‌دادید. الحمدلله علما از یکدیگر حرف‌شنوی دارند و بهتر می‌توانند یکدیگر را قانع کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تماسی که بنده با مسئولین مربوطه در مورد مولانا کوهی داشتم گفتند ما با ایشان مذاکره‌ و گفت‌وگویی داریم. لذا احساس ما آن است که مولانا کوهی را فقط در حد گلایه به دادگاه احضار کرده‌اند و ایشان إن‌شاءالله به زودی آزاد می‌شود، زیرا مولانا کوهی مورد خاصی ندارد که در بازداشت نگه داشته شود. اما درخواست بنده از مردم پشامگ و سرباز که از نقاط مرزنشین استان هستند، این است که از خودشان صبر و تحمل نشان دهند و امنیت را حفظ کنند تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.
 
مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: درخواست بنده از عموم مردم آن است که در انتخابات ریاست جمهوری و شورا، قرابت‌های قومی و فامیلی را کنار بگذارند و افرادی را که دارای علم، تجربه و توانمندی بیشتری هستند و بهتر می‌توانند به شهر و کشور ما خدمت کنند انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که برخی افراد با انگیزه شهرت‌طلبی در انتخابات شرکت می‌کنند، اما باید همه ما منافع ملی را در نظر بگیریم که چه کسانی می‌توانند از حقوق ملت دفاع کنند. وظیفه ما آن است که بدون مدنظر قرار دادن منافع شخصی و گروهی، به افراد اصلح رأی بدهیم.

گفتنی است مولوی فضل الرحمن کوهی، امام‌ جمعه اهل سنت «پشامگ»، پس از چندین بار تذکر درباره مراقبت از حفظ وحدت به علت برخی سخنان و اظهار نظرات به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
خیلی جالبه به طرف چندبار تذکر داده اند باز کار خودش را انجام می داده حالا انتظار دارید به دادگاه احضار نشود. خوب دادگاه روحانیت پس کارش چی هست. اگر از شما حرف شنوی داشت خوب قبلا دست به کار میشودی
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
اگر استان در امن ترین شرایطی است که می گویید با حسن مدیریت تیم های امنیتی و تدبیرهایی است که دستگیری برهم زننده وحدن نیز بخشی از آن است که باید تشکر نماییم از آنها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
جناب مولانا همانطور که فرمودی گله مندی به اینکه باشما هماهنگی نکردن در دستگیری این روحانی لابد قبل از اینکه بازداشت شود شما باید بهش گوشزد می کردید که از این حرفهای تفرقه افکن خوداری کندچرا گوشزد نکردی که حالا گله مند باشی و اگر از این منطقه جوانان نروند به جنگ با داعش در سوریه و عراق فردا که داعش وارد کشور شدن کی می خواد جلو انها بیاستد
بلوچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
امثال ... جیره خوار داعش و آل سعود هستند و باید تکلیفشان با جمهوری اسلامی یکسره شود و اگر ناراضی اند به سلامت . چرا امنیت مردم بلوچ را به خطر میاندازند ؟ مردم بلوچ میخواهند در سایه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران زندگی آرامی داشته باشند و مشغول کار و کاسبی خودشان باشند.
باید با ... هایی که فقط به فکر جیب خودشان و رضایت اربابانشان در خارج از ایران هستند برخورد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار