کد خبر: ۴۰۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 15 April 2017
مسلم شهرکی| مصاحبه دکتر دهمرده نماینده محترم مردم سیستان با یک رسانه رنجیره ای مخالف دولت نکات قابل تاملی داشت، گویا گردانندگان این سایت خبری و جناب نماینده باور کردند که مردم خیلی زود فراموش می کنند. 
 جناب پروفسور محترم، مطمئن باشید مردم استان دوران استانداری شما و تیم کاری تان را هرگز فراموش نخواهند کرد که در هر هفته حداقل شاهد چندین مورد حوادث تروریستی، ترور مردم عادی و آدم ربایی از مرکز استان  در نزدیک ترین نقطه به میز کارتان در خیابان مقابل استانداری تا دورترین نقطه سیستان و بلوچستان بودند و گرنه چه ضرورتی به کشیدن دیوار به اطراف استانداری بود!

 کوچ سرمایه داران و پیمانکاران را به دلیل نبود امنیت یادتان رفته بگویید که جز سوابق درخشان دوران استانداری شما بوده، به طوری که حتی تاب تحمل بعضی از همشهریان خودتان را هم نداشتید چه برسد به دیگران و چند قطبی کردن فضای استان با ترویج افکار و تعصبات خاص قومی و ایجاد چند دستگی بین شهروندان و کوچ نخبگان.

 آقای نماینده! مردم نه تنها استان و خانواده های شهدا ،کشور بلکه حتی جهان حادثه تروریستی تاسوکی را هرگز در دوره استانداری شما فراموش نخواهند کرد.

 جناب دکتر ! یادتان رفته بگویید کشیدن دیوار مرزی جز کارنامه درخشان شما چون خورشید می درخشد که میلیونها هکتار از اراضی کشاورزی همان مردمانی که مدعی هستید  استاندار فعلی برایشان کاری نکرده  در زمان شما که استانداری بومی بودید به یغما رفت و کشاورز اجازه استفاده و تردد در ملک خویش را ندارد.

 آقای نماینده یادتان رفته بگویید آهنگ کوچ مردم ساکن زابل در دوران شما نواخته شد که به دلیل نبود شغل مناسب، بویژه ناامنی ها و طوفانهای شن حاضر به ماندن نبودند به طوری که در پاره ای موارد ماموران امنیتی عاجز از بازگرداندن کامیونهای حامل اسباب و وسایل بودند.

 آقای نماینده بگویید در دوران تصدی استانداری برای گرفتن حق آبه هامون از افغانستان چه کردید ؟ اگر وامدار مردم هستید و قدر رای آنان را می دانید پاسخ بدهید بجای بازیهای سیاسی در ایام انتخابات  ،حال که مجال خدمت به مردم زادگاه خود را دارید حداقل چند سرمایه گذار از همان بومی های منطقه که در خارج از استان سرمایه گذاری می کنند را جذب و زمینه ایجاد اشتغال را برای موکلان خویش فراهم کردید تا سرنوشت منطقه ویژه اقتصادی رامشار که با گذشت سالها از تصویب آن در بهمن ماه 95 به همت همان استانداری که مدعی هستید برای منطقه سیستان کاری نکرده با آوردن سرمایه گذار غیربومی زمینه ایجاد 2 واحد تولیدی را کلید زده است.
حداقل مشابه استاندار فعلی که توانسته در مدت مسئولیت خویش 2 کارخانه تولید لوله GRP را به مرحله تولید و اشتغالزایی برساند و طرح آبیاری را حداقل با بیش از 2400 نفر اشتغال که در حال اجراست ، شما نیز با بهره گیری از حمایت اقتصادی متولیان رسانه های زنجیره ای که از پول بیت المال علیه انتخاب و رای مردم می تازند برای اشتغال و رونق زادگاه تان گام بردارید.و زمینه تصویب منطقه آزاد سیستان را فراهم نمایید مگر نه اینکه خواسته موکلان تان است ، و شما هم قصد خدمت دارید .

در ادامه بخشی از ارمغان دوران تصدی استانداری جناب دکتر دهمرده در مدت مسئولیت در استانداری سیستان و بلوچستان از شهریور سال 84 تا تیرماه 87 ، فقط در حوزه امنیت به شرح ذیل اشاره می شود و مابقی مباحث نیز در روزهای آتی منتشر خواهد شد.
 بعد از انتصاب دکتر دهمرده در مسئولیت استانداری سیستان و بلوچستان در شهریورماه سال 84 ،حوادث تروریستی در استان از روز 23 آذر 1384 در جریان اولین سفر استانی "احمدی نژاد " به استان کلید خورد. تروریست ها به کاروان رئیس جمهور حمله کردند و یکی از محافظان احمدی نژاد به شهادت رسید. یک ماه بعد، در 12 دی ماه سال 84، تروریستها، 8 سرباز مرزبان و رئیس پاسگاه سراوان راگروگان گرفتند که یک ماه بعد از آن، در روز دهم بهمن ماه، آزاد شدند. در 25 دی ماه، سه تبعه ترکیه به گروگان گرفته شدند و در روز 25 اسفند 84، خونبارترین حادثه که به حادثه تاسوکی شهرت یافت رخ داد; حادثه ای که در آن، تروریست ها با به آتش کشیدن 6 خودروی عبوری، 23 نفر از مسافران را به قتل رساندند. حملات پراکنده تروریستها باز هم ادامه یافت و  در 18 فروردین 85 به اوج خود رسید. روز 11 اسفند 85، آنها این بار به ماموران انتظامی حمله کردند و دو هفته بعد، 27 بهمن ماه با انفجار بمب صوتی در بلوار  جمهوری شهر  زاهدان، مردم را به ترس  و و حشت اندختند، هر چند که این حادثه  تلفاتی  در پی نداشت.
هشتم اسفند 85 ، تروریست ها به پاسگاه مرزی نگور حمله کردند و چند ماه بعد، در روز 28 تیر سال 86، شاهد حمله آنها به جمعی از پاسداران در روستای دومک  در منطقه کورین  بودیم. درست یک ماه بعد، در 28 مرداد سال 86، آنها باز هم به خودروهای عبوری در مسیر چابهار به ایرانشهر  حمله کردند که این بار  با تلفات همراه نبود. در 23 خرداد سال  87 به پاسگاه مرزی سراوان حمله کردند و در 27  خرداد ابراهیم کریمی معاون دادگستری  سراوان  را به شهادت رساندند.
______________________________
یادداشت ها صرفا نظر نویسنده محترم است و تابناک آن را رد یا تایید نمی کند. اگر نظری مخالف یادداشت دارید، با ارسال متنی در قالب یادداشت آن را ارسال نمایید تا منتشر شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
اقای نویسنده افرادی که ان نا امنی ها را انجام دادند هدفشان فقط این بود که استاندار بومی نباشد و چشم دیدن دکتر دهمرده را نداشتند. اما استاندار فعلی روزی پشیمان می شود از همراهی با این قوم . خواهیم دید
پاسخ ها
غلامحسن هوت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
لعنت خدای متعال بر نمک به حرام های قدرنشناسی که قدر امنیت را نمی دانند و فکر می کنند یک نفر می تواند آن را تامین یا از بین ببرد.
مرد حسابی، نه امنیت کار یک شب است و ناامنی
این امنیت حاصل خون هزاران شهید و صدها هزار ساعت کار فرهنگی و عملیات های پیچیده اطلاعاتی در این خطه است.
استاندار اصلا مگر می تواند با گروهی سازش کند که امنیت بیاورد و یا با گروهی سازش نکند و ناامنی بیاورد؟
این حرف هایتان مسئولیت دارد، باید در پیشگاه خداوند پاسخ دهید. شما خون شهدا، زحمات عزیزان سپاهی و بسیجی و ارتشی و شیرمردان اطلاعات را ندیده می گیرید. لطفا تابناک هر حرف و نظری را منتشر نکن. تو هعم در پیشگاه احدیت مسئول خواهی بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
مخاطب ناشناس عزیزم چه توهم توطئه ای زدی داداش. یه کام بیشتر نگیر وقتی اینقدر روت اثر میذاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
چشم به توصیه یک دوست با تجربه حتما گوش می کنم در مورد تعدادکامها . ولی در مورد اینکه من توهم زدم یا نه حوصله داشته باش هنگامیکه [دبیرخبر: انصافا چجوری این جای متن رو منتشر کنم!!!] خدا کند من اشتباه کنم
ستاری مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
دمت گرم دبیر خبر.با حال بود کاری که کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
اقای هوت من هم اعتقاد دارم لعنت خدا برنمک به حرامهای قدر نشناسی که قدر اینهمه تلاش نظام را برای مناطق محروم بلوچستان نمی دانند و به جای تشکر از دولت و زحماتشان برعکس اقدام به شهید کردن نظامیان . گروگان گیری و درخواست پول از خانوادهها می کنند . قاچاق مواد مخدر می کنند . و اصل حر فم هم همانطور که شما گفتید نویسنده مطلب ناامنی های گذشته را به گردن استاندار می اندازد بلکه این طور نیست و شما هم عنوان کردی که امنیت ربطی به استاندار ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار