کد خبر: ۴۰۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵ 17 April 2017

خط انتقال و شبکه توزیع آب چانف مرکز بخش آهوران شهرستان نیکشهر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار نیکشهر و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردمی کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، استاندار سیستان وبلوچستان در جمع مردم بخش آهوران اظهار داشت: با تکمیل خط انتقال و احداث شبکه آبرسانی بسیاری از مشکلات مردم مرکز بخش آهوران در زمینه آب آشامیدنی مرتفع می شود.
علی اوسط هاشمی افزود: دولت در شرایط سخت اعتباری مناطق محرومی نظیر شهرستان نیکشهر و روستاهای بخش آهوران را فراموش نکرده است.
وی افزود: برای تکمیل این پروژه آبرسانی بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
فرماندار نیکشهر نیز اظهار داشت: بیش از چهار هزار نفر از مردم چانف مرکز بخش آهوران از نعمت آب سالم و بهداشتی در افق 25 ساله بهره مند خواهند شد.
صاحب گل صالحی از توجه دولت برای محرومیت زدایی مناطق محروم و روستایی نیکشهر قدردانی کرد و افزود: سفر استاندار سیستان وبلوچستان به مناطق سخت گذر (صعب العبور) نشان از توجه برای توسعه و آبادانی منطقه است.
وی ادامه داد: آهوران با مرکزیت چانف در دی سال 1390 به بخش ارتقا پیدا کرده و در طول سه سال اخیر پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.
وی توجه بیشتر به توسعه و آبادانی بخش آهوران را خواستار شد و خاطرنشان کرد: استقرار ادارات، صدور مجوز جایگاه سوخت، حل مشکلات آموزشی، برق، آب، راه و بهداشت از جمله خواسته های مردم این منطقه است.
بخشدار آهوران نیز گفت: حدود 22 درصد از جمعیت بیش از 15 هزار نفری بخش آهوران زیرپوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارند که نسبت به میانگین بیش از 70 درصدی کشور خیلی پایین است.
محمدعلی مبارکی افزود: احداث شبکه آبرسانی در روستاها مورد درخواست مردم بخش تازه تاسیس آهوران است.
وی بر حل مشکلات آب روستاها تاکید کرد و افزود: خشکسالی خسارت سنگینی به بخش کشاورزی و حوزه آب وارد کرده است.
به گزارش ایرنا، افتتاح سایت 3g تلفن همراه، نمایندگی آموزش و پرورش چانف، کلنگ زنی پروژه مجتمع آبرسانی به چانف، شرکت در همایش فرمانداران سراسر استان سیستان و بلوچستان، کلنگ زنی احداث پل ورودی رودخانه رشکی نیکشهر، شرکت در همایش تجلیل از نقش آفرینان شرکت کننده در نمایشگاه صنایع دستی و آداب و رسوم تهران از جمله برنامه های استاندار سیستان و بلوچستان در نیکشهر است.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در سفر به نیکشهر پروژه برق رسانی به روستای میرآباد نیکشهر را افتتاح و در جمع مردم بومی، کسبه و بازاریان این شهرستان حضور پیدا کرد و از نزدیک با مشاغل گوناگون از جمله حلوای نیکشهری آشنا شد.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار