کد خبر: ۴۰۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 18 April 2017

امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: زکات یک وظیفه الهی است که پرداخت آن برای رفع نابرابرهای اجتماعی و محرومیت زدایی تاکید فراوان شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی  در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان در سال 96 با اشاره به اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه اسلام و تاکید بر احیای این سنت حسنه اظهار داشت: با رفع فاصله طبقاتی، حل مشکلات محرومان و رشد و توسعه اقتصادی می توان برای داشتن یک جامعه اخلاقی تلاش کرد.
وی با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو اظهار داشت: کشاورزان با پرداخت زکات محصولات کشاورزی خود می توانند خودشان را در برابر حوادث بیمه کنند.
امام جمعه ایرانشهر پرداخت زکات را یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش فقر و محرومیت در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر این سنت الهی به صورت کامل و درست اجرا شود هیچ فقیر و نیازمندی در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت.
وی تقویت باورها برای مشارکت هرچه بیشتر آحاد مردم به ویژه کشاورزان و دامداران در پرداخت زکات را یکی از گام های اساسی در راستای ریشه کنی فقر بیان کرد و افزود: پرداخت زکات در حقیقت یکی از مصادیق امر به معروف است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر نیز گفت: پارسال بالغ بر 800 میلیون ریال زکات از سطح شهرستان ایرانشهر جمع آوری شده است.
محمدعلی تراقویی افزود: زکات جمع آوری شده در همان منطقه برای رفع محرومیت در حوزه های فرهنگی، تحصیل، ازدواج و درمان هزینه می شود.
وی بیان کرد: با توجه به بارندگی های اواخر پارسال و افزایش محصولات کشاورزی پیش بینی می شود امسال زکات جمع آوری شده در ایرانشهر نسبت به پارسال 50 درصد افزایش یابد.
شهرستان ایرانشهر با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار