کد خبر: ۴۰۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 18 April 2017

يس سازمان جهادكشاورزي سیستان و بلوچستان گفت: اراضي دشت باهوكلات با توجه به نوع خاك براي كشت محصولات زراعي و باغي بسيار مناسب است. 

به گزارش ایسنا "رضا نجفی" افزود: شهرستان چابهار علاوه‌بر داشتن شرايط بسيار مناسب آب وهوا، خاك و رطوبت بالا، در پرورش محصولات باغي از جمله موز، انبه و نارگيل و همچنين در زمينه توليد محصولات زراعي خارج از فصل مانند پياز، سيب زميني، گوجه‌فرنگي و هندوانه نيز در استان موقعيت بسيار خوبي دارد. 

به گفته نجفي اين اراضي زير شبكه‌ سد پيشين، در سطح شش هزار هكتاري براي كشت محصولات زراعي ومحصولات باغي نظير انبه و موز اختصاص يافته است. 

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اغلب اراضی کشاورزی  'باهوکلات' شهرستان چابهار، به کشت محصولات باغی گرمسیری مانند موز و انبه اختصاص دارد. 

وی بیان کرد: همچنین بیش از 4000 هکتار از اراضی این منطقه به کشت محصولات زراعی منطبق بر اقلیم گرم جنوبی اختصاص دارد. 

نجفی افزود: شرایط مساعد آب و هوایی این منطقه موجب شده محصولات زراعی در شرایطی که امکان کشت برای سایر مناطق استان فراهم نیست، در اینجا قابل کشت باشند. 

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای تنوع اقلیمی بسیار مناسبی است ادامه داد: به واسطه وجود شرایط آب و هوایی مناسب امکان پرورش و تولید تمامی محصولات گرمسیری، معتدله و سردسیری در این استان وجود دارد که این قابلیت در نوع خود و با مقایسه با سایر استان ها منحصر به فرد است. 

نجفی گفت: این تنوع موجب شده است تا در شمال استان شاهد تولید انگور یاقوتی زودرس و در جنوب استان شاهد تولید میوه های گرمسیری از قبیل چیکو، انبه، گواوا و موز و خرما باشیم. 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان استعدادهای فراوان در زمینه کشاورزی دارد. 

وی بیان کرد: مهم‌ترین راه رونق کشاورزی استان،استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است. 

وی تاکید کرد: سهم عمده ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است. 

نجفی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی ،توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می یابد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار