کد خبر: ۴۱۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲ 19 April 2017

فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه دولت تدبير و اميد در راستاي رفع مشكل آب شرب زاهدان تاكنون اقدامات ارزنده اي را از خود به جاي گذاشته است گفت: 80 درصد آب شرب زاهدان از چاه نیمه های سیستان و از طریق خط لوله اول انتقال آب زابل به زاهدان و 20 درصد باقی مانده توسط کارخانه آب شیرین کن زاهدان تأمین می شود.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، خانجانی افزود: به دلیل محدودیت انتقال آب در خط لوله اول در حال حاضر 350 لیتر بر ثانیه معادل 40 هزار متر مکعب در شبانه روز در بخش تأمین آب شیرین زاهدان کمبود داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا عملیات اجرای لوله گذاری توزیع آب بهداشتی به طول ۱۵کیلومتر و اعتبار ۱۵میلیارد تومان افتتاح شده است. تعداد خانواده های برخوردار از این طرح نیز ۴۷۱۰نفر است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز و انتقال خط لوله اب و ساخت ۲حلقه چاه بهداشتی در شمال بلوار کشاورز به طول 3.5 کیلومتر و اعتبار ۱۱میلیارد ریال و عملیات لایروبی و اصلاح شبکه فاضلاب با اعتبار ۵۲۰میلیون تومان، و افتتاح فاز 3 کارخانه آب شیرین کن با تولید 5000 متر مکعب آب از دیگر خدمات دولت در این حوزه می‌باشد.

فرماندار خاطرنشان کرد: زاهدان يكي از پرجمعیت ترین شهرهای استان است که سالها با مشکلی به نام کمبود منابع آبی و آب شیرین مواجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار