رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «حمایت امام جمعه تهران از پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی»، «واکنش محسن رضایی به نتایج احراز صلاحیت کاندیداها»، «تلاش محمد هاشمی برای انتخاب مجدد روحانی»، « نظر علم الهدی درباره ردصلاحیت ها» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵ 22 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیش بینی رئیس قوه قضائیه از احتمال فتنه جدید

رئیس قوه قضاییه در دیدار با رؤسای کل دادگستری‌های کشور گفت: در سال ۸۸ عده‌ای در داخل و خارج قصد راه‌انداختن فتنه‌ای داشتند که از جانب مردم سیلی خوردند و بعید است بخواهند آن مسیر را مجدداً تکرار کنند. شما نیز باید آمادگی و احتیاط خود را از دست ندهید و همه شرایط را مد نظر قرار بدهید. اگر عده‌ای می‌خواهند فتنه‌ای برپا کنند و برخی منویات فاسدشان را به نظام دیکته کنند شما به موقع ورود کرده و با آن برخورد کنید. فارس این خبر را منتشر کرد.


الهه راستگو باید تاوان نافرمانی خود را بدهد

با فشار برخی چهره‌های افراطی اصلاح‌طلب به هیات‌های نظارت، صلاحیت الهه راستگو تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است. در جلسه ای که اخیراً با حضور تعدادی از اعضای سرشناس اصلاح طلب برگزار شده، یکی از این افراد گفته "راستگو باید هزینه نافرمانی چهار سال پیش در شورای شهر تهران را بپردازد. به هیچ وجه نباید اجازه دهیم صلاحیت وی تأیید شود." با توجه به اینکه در ماههای اخیر اسناد زیادی از رانت خواری، فساد مالی و ... برخی از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در رسانه ها منتشر شده، ولی خبری از ردصلاحیت در اردوگاه اصلاح‌طلبان به گوش نمی رسد. فارس این خبر را منتشر کرد.


ولی‌عهد عربستان وزیر خارجه بحرین را تهدید به برکناری کرد

ولی‌عهد عربستان با ارسال پیامی به وزیر خارجه بحرین به وی گوشزد کرد که منامه باید در خصوص برقراری رابطه با ایران تابع سیاست‌های دیکته شده ریاض باشد. بن نایف، وزیر خارجه بحرین را تهدید کرد، اگر به تلاش برای آشتی با ایران ادامه دهد، او را از منصبش عزل خواهد کرد. مشرق این خبر را منتشر کرد.


توبیخ و انتقال اجباری آتش‌نشانان معترض در پرونده پلاسکو

احمد مسجدجامعی روز جمعه، اول اردیبهشت، گفت که با وجود انتشار «گزارش ملی» حادثه پلاسکو هنوز هم نیاز به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای این حادثه هست تا «مقصران و متخلفان» شناسایی شوند و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود. به گفته آقای مسجدجامعی، بر اساس گزارش کمیته فنی شورای شهر، آتش‌نشانی به دلیل کمبود امکانات امکان انتقال آب تا ارتفاع ۴۰ متر یعنی طبقات انتهایی ساختمان پلاسکو را نداشته است. وی تاکید کرد که بسیاری از برج هایی که مجوز ساخت آنها صادر شده ارتفاعی بیش از ۴۰ متر دارند و آتش‌نشانی امکانات لازم برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های احتمالی در این ساختمان‌ها را ندارد. این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت که شهرداری ۱۹۸ میلیارد تومان از بودجه آتش‌نشانی را به این سازمان پرداخت نکرده است. آقای مسجدجامعی همچنین گفت که دستور تخلیه ساختمان پلاسکو ۳۱ دقیقه قبل از ریزش ساختمان صادر شده، اما این ابهام هست که آیا فرد دیگری این دستور را نقض کرده یا این این دستور به اطلاع عده ای از آتش‌نشانان نرسیده است. به گفته این عضو شورای شهر تهران، برخی از آتش‌نشانان اعلام کرده اند که به درخواست‌هایشان پاسخ داده نشده و «حتی در مواردی با نوعی توبیخ و جابجایی ناخواسته» مواجه شده اند. مهر این خبر را منتشر کرد.


میرسلیم: جهانگیری پسر خوبی است!

سیدمصطفی میرسلیم در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اگر می‌خواستم در این مدت موضع سیاسی خود را فاش کنم اصلاً نمی‌گذاشتند که من برای کشور کار کنم. من سال 76 از دولت هاشمی بیرون آمدم، با دولت اصلاحات کار کرده‌ام، با دولت احمدی نژاد هم کار کرده‌ام و برای رونمایی از محصول خود از او دعوت کردم و همچنین با دولت روحانی نیز کار کردم اما الان در این یک ماه که این کار را کرده‌ام اسم من را خط زده‌اند. روحانی کار را به آقای جهانگیری سپرده، البته جهانگیری پسر خوبی است و من از این جهت می‌گویم پسر خوبی است، چون او در زمانی که من در وزارت کشور بودم، فرماندار جیرفت بود، ولی در هر حال از کسی که تجربه کار ندارد چه می‌خواهیم و چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم؟ تسنیم این خبر را منتشر کرد.


واکنش توئیتری ظریف به اظهارات ترامپ

محمد جواد ظریف در توئیتر خود در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره برجام نوشت: ببینیم آیا آمریکا آماده است به متن برجام پایبند باشد، روحش به کنار. تا کنون واشنگتن هر دو را زیر پای گذاشته است. باید باز هم از ماژیکم استفاده کنم؟


اطلاعيه مهم بانک مركزی به کسانی که حساب بانكی دارند

بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه نهاب (نظام هویت سنجی الکترونیکی)، كليه مشتريان بانک‌ها لازم است با مراجعه به شعبه‌های بانک خود، از صحت ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای‌شان اطمینان حاصل کنند. در غير اين صورت، امکان ارایه خدمات بانکی به حساب‌های دارای نقص اطلاعات پس از نیمه اردیبهشت امکان‌پذیر نخواهد بود.


حقوق فوق نجومی ۲۵۰ میلیارد تومانی!

تاجگردون، نماینده مجلس دهم در برنامه دست‌خط گفت: سال ۹۵ موضوع حقوق‌های نجومی اتفاق افتاد؛ من سال ۹۴ بنا به تناسب کاری‌ام گزارش‌هایی دریافت کردم از برخی پرداختی‌های نامناسب در برخی از شرکت‌ها و دولت‌ها. ما افراد خیلی خیلی بالاتر از رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم که پرداخت‌هایش بالاتر از این بود؛ ما ۷۵ میلیون هم داشتیم، ۸۰ میلیون هم داشتیم چرا نامش را نیاوردند؟ در جریان بررسی حقوق‌های نجومی تخلف ۱۵۰ و ۲۵۰ میلیارد تومانی هم داشتیم. نقدینگی رشد فزاینده‌ای پیدا کرده و در ۴ سال اخیر، سالی ۲۰ تا ۳۰ درصد بالا رفته. وی گفت: فرمانده تیم اقتصادی دولت مشخص نیست و نظارت در سازمان برنامه و بودجه تعطیل است.


حمایت امام جمعه تهران از پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تصمیم اخیر درباره غیرمستقیم پخش شدن مناظرات انتخاباتی داوطلبان ریاست‌جمهوری، متذکر شد: مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری حتماً باید زنده باشد، مگر غیر این است که می‌گویید مردم باید بصیر باشند، یکی از بهترین راه‌های بصیرت همین است که مردم ببینند و بشنوند، مدیر و مدبر بودن فرد را تشخیص دهند، یکی از راه‌های افزایش بصیرت مردم زنده بودن مناظرات انتخاباتی است.


هاشمی‌طبا: فعلا دارم خودم را گرم می‌کنم

سیدمصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که تبلیغات انتخاباتی خودتان را از کی رسماً آغاز می‌کنید، اظهار داشت: هنوز تصمیم نگرفته‌ام. وی درباره فعالیت ستادهای انتخاباتی نیز، گفت: هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ام که ستاد انتخاباتی بزنم یا خیر و فعلاً می‌خواهم گرم شوم. هاشمی‌طبا در واکنش به عدم پخش مناظره زنده انتخاباتی از صدا و سیما اظهار داشت: معتقدم شاید برای مناظره ضبطی دلایلی داشته باشند اما در هر صورت بنده هم از مناظره زنده و هم مرده استقبال می‌کنم.


پیام توئیتری روحانی درباره پخش زنده مناظرات

رئیس‌جمهور کشورمان با انتشار پیامی در توئیتر تأکید کرد: ارزش انتخابات به انتخاب آزادانه و آگاهانه است. حسن روحانی رئیس جمهور ایران پیامی با موضوع انتخابات در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. وی در این پیام با درج هشتک #مناظره_ زنده نوشت: ارزش انتخابات به انتخاب آزادانه و آگاهانه است. من حامی آزادترین شیوه‌ها هستم.


نخستین نامزد رد صلاحیت شده به شورای نگهبان اعتراض کرد

رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کلهر در نامه‌ای اعلام کرد که او از نامزدی کناره‌گیری نکرده و خواستار تجدید نظر در احراز صلاحیت این نامزد داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شد.

متن نامه محمدباقر جوان‌بخت به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع می‌رساند آقای مهدی کلهر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همانگونه که بارها نیز اعلام کرده‌اند به صورت مستقل در انتخابات نامزد بودند، لذا به نفع شخص یا جناحی کناره‌گیری نکرده‌اند و در تاریخ 96/2/1 طی نامه‌ای مکتوب به شورای محترم نگهبان خواهان رسیدگی مجدد به احراز نشدن صلاحیت خود شده‌اند.

دکتر محمدباقر جوان‌بخت

رئییس ستاد مرکزی مهدی کلهر


«زاکانی» رئیس ستاد انتخاباتی «رئیسی» شد

بنا بر برخی اخبار کسب شده، علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی انتخاب شده است.


واکنش محسن رضایی به نتایج احراز صلاحیت کاندیداها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به جمله امام خمینی(ره) که میزان وضع حال افراد است، بیان کرد عدم احراز صلاحیت برخی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی، دلیل بر عدم صلاحیت در دیگر مسئولیت ها نیست. محسن رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت؛

١-امام فرمودند: "میزان وضع حال افراد است" و این سخنی است حکیمانه در تشخیص صلاحیت اشخاص. به همین دلیل اگر کسی برای کاری پذیرفته نمی شود، نباید او را به این دلیل تخریب کرد؛ چون ممکن است فردا حال او بهتر شود و خدای متعال نیز راه بازگشت را به روی همه گشوده است. دیگران نمی‌توانند این راه را ببندند البته اگرکسی به فتنه ای دست زده باشد، بحث دیگری است.

٢- دربین افرادی که صلاحیت آنها برای ریاست جمهوری تایید نشده، افراد شایسته برای مسئولیت های دیگر وجود دارند و ممکن است در آینده در مسئولیت‌هایی دیگر از آنها استفاده شود. رد صلاحیت برای ریاست جمهوری، رد صلاحیت برای دیگر مسئولیت ها نیست.


جمنا: قطعا یک کاندیدا در مرحله نهایی انتخابات داریم

مسئول طرح و برنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جبهه مردمی طبق آنچه در فرایند مشخص کرده و تا به امروز هم این فرایند ادامه داشته قطعا به یک نفر در پایان کار می‌رسد.محمد ناظمی اردکانی صبح امروز در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یزد که با هدف رأی‌گیری و انتخاب لیست 11 نفره جبهه برای حضور در عرصه انتخابات شورای شهر یزد برگزار شد اظهار داشت: امروز کاملا مشهود است که یک رویارویی بین تمدن غربی با تمدن اسلامی وجود دارد و آثار آن را به صورت مشخص می‌بینیم. وی افزود: امروز تفکر غرب با تفکری که در اسلام هست، بخواهیم و نخواهیم رودر رو قرار گرفته و اگر به نوعی اسلام ستیزی، ایران هراسی و حتی قرآن سوزی را شاهد هستیم، به این دلیل است که تمدن غرب در مقابل تمدن اسلامی کم آورده و اینکه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام در غرب انجام می‌شود به این جهت است که آنها از لحاظ تفکری هم کم آورده‌اند.


تلاش محمد هاشمی برای انتخاب مجدد روحانی

محمدهاشمی داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: طبق وصیت برادرم (مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی) که سفارش کرده بود 5 نفر غیر از آقای روحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شوند تا در صورت رد صلاحیت وی عرصه خالی نماند، در انتخابات نام نویسی کردم و حال هم تمام تلاشم را برای انتخاب مجدد روحانی به کار می گیرم.محمد هاشمی افزود: تا روز آخر نام نویسی صبر کردم اما وقتی دیدم هیچ چهره شاخصی جز روحانی از جبهه اعتدال و اصلاحات داوطلب نشده است، به وزارت کشور رفتم تا به وصیت برادرم عمل کنم، آن موقع هنوز آقای جهانگیری اعلام نکرده بود قصد نام نویسی در انتخابات را دارد.وی تصریح کرد: برای پیگیری خواسته زنده یاد آیت الله هاشمی که همان رفاه، عزت و آسایش برای مردم ایران است در انتخابات نام نویسی کردم و اکنون که صلاحیت آقای روحانی تأیید شده است تمام تلاش خود را برای حمایت و انتخاب مجدد وی خواهم کرد. هاشمی تأکید کرد: با تأیید صلاحیت روحانی و جهانگیری عملا نگرانی ها برطرف شد و شایعاتی که درباره احتمال رد صلاحیت وی شنیده می شد پایان یافت.


تأثیر «فتنه ۸۸» در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها

نایب رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا، با تاکید براینکه گزارش مراجع ذیصلاح درباره فتنه ۸۸ در بررسی صلاحیت ها لحاظ می شود، گفت: استعلام داوطلبان، محدود به مراجع ۴گانه نیست. محمدجواد کولیوند در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مجلس که عنوان کرده بودند حوادث سال ۸۸ (فتنه ۸۸) در بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها تاثیری ندارد و قانون ملاک است، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن کریم، سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و قانون اساسی است؛ قانون اساسی نیز تکلیف ما را در قبال این مسائل مشخص کرده است. وی ادامه داد: افرادی که با ساختارشکنی در مقابل قانون بایستند و هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل کنند، اگر بر اساس نظر مراجع ذیصلاح صلاحیت ورود به انتخابات اعم از شوراها، مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان را نداشته باشند، طبیعتا در بررسی صلاحیت آنها لحاظ می شود. نایب رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا ادامه داد: ما در خلال ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامی، فراز و نشیب های بسیار زیادی را دیده ایم که از جمله آنها فتنه ۸۸، درگیری های قومی و قبیله ای در استان ها و تحرکاتی از این دست بوده است؛ لذا مراجع ذیصلاح اگر نسبت به صلاحیت فردی نکته ای مطرح کنند، حتما آن نظر قابل بررسی است.


بادامچیان: جهانگیری اگر جدی آمده، یعنی روحانی را قبول ندارد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: اگر جهانگیری جدی آمده که رییس جمهور شود، یعنی اینکه کار روحانی را قبول ندارد. خب معاون اول دولت، شریک همه کارهای رئیس جمهور است. اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی موتلفه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مصطفی میرسلیم در صحنه انتخابات می ماند یا کنار می کشد اظهار کرد: تازه روز گذشته صلاحیت نامزدها تأیید شده؛ باید فضا را بررسی کنیم. در نهایت با در نظر گرفتن همه شرایط، بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد. بادامچیان در واکنش به کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات گفت: اگر جهانگیری جدی آمده که رئیس جمهور شود، یعنی اینکه کار روحانی را قبول ندارد. خب معاون اول دولت، شریک همه کارهای رییس جمهور است و اگر وی برای شوخی و نمایش آمده باشد که بسیار بد است.


چهره های نامداری که تأیید صلاحیت نشدند

از میان داوطلبین حذف شده، احراز صلاحیت نشدن دست‌کم 1600 نفر بدیهی بود چون با هر متر و معیاری رجل سیاسی و مذهبی شناخته نمی‌شدند. کاندیداهای نهایی که از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند، سه به سه بین اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها تقسیم شده‌اند اما در بین چهره‌های شناخته شده که احتمال رجل سیاسی شناخته‌شدنشان مطرح می‌شد، تعداد اصولگراها بیشتر است. دست‌کم 13چهره اصولگرا از گردونه رقابت‌ها حذف شده‌‌اند. مستقل‌ها در رتبه دوم قرار دارند. دست‌کم هفت چهره که به صورت مستقل وارد عرصه شده بودند، دیگر امیدی به 29 اردیبهشت ندارند. از میان حذف شده‌ها دست کم پنج چهره اصلاح‌طلب حضور دارند.

قاسم شعله‌سعدی مستقل

حمیدرضا بقایی مستقل

محمود احمدی‌نژاد مستقل

محمدعلی پورمختار اصولگرا

سیداحمد کاشانی مستقل

موسی‌الرضا ثروتی اصولگرا

مسعود زریبافان اصولگرا

محمد غرضی مستقل

هاشم بطحایی مستقل

حسن سبحانی اصولگرا

مهدی کلهر مستقل

حسن نوروزی اصولگرا

محسن غرویان اصولگرا

مصطفی کواکبیان اصلاح طلب

علیرضا زاکانی اصولگرا

اعظم طالقانی اصلاح طلب

حمیدرضا حاجی‌بابایی اصولگرا

محمد هاشمی اصلاح طلب

حسن بیادی اصولگرا

محمدمهدی زاهدی اصولگرا

علیرضا منادی‌سپیدان اصولگرا

صادق خلیلیان اصولگرا

عوض حیدرپور اصولگرا

عبدالحسن مقتدایی اصلاح طلب

محسن رهامی اصلاح طلب


واکنش عجیب علی کریمی به ماجرای هانی و پرسپولیسی‌ها

بعد از اینکه هانی نوروزی نتوانست در جشن پرسپولیسی ها شرکت کند، حاشیه های فراوانی به سراغ این تیم آمد و وضعیت پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال از نظر روحی بغرنج شده است. به گزارش نامه نیوز، علی کریمی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در واکنش به این اتفاقات و ناراحتی های به وجود آمده همه بازیکنان فعلی این تیم را در اینستاگرام آنفالو کرد تا اعتراضش را به این موضوع نشان دهد.این موضوع باعث ناراحتی برخی از بازیکنان پرسپولیس شده به طوری که آن ها هم در اینستاگرام شان بدون نام بردن از کریمی به برخی که خود را از بزرگان پرسپولیس می دانند به شدت تاخته اند. سید جلال حسینی شب گذشته بیانیه ای منتشر کرد و در این خصوص توضیح داد که قرار بوده هانی به همراه او روی سن برود اما این اجازه به خاطر کج سلیقگی ها داده نشده است.حسینی در بخش پایانی بیانیه خود اما کنایه هایی مطرح کرده که برخی معنقدند منظور وی کریمی بوده است. کاپیتان پرسپولیس نوشت: به دنبال منافع شخصی و سوء استفاده از احساسات کودکی معصوم. خدمت این دوستان می‌بایست عرض نمایم که بزرگی در ذات انسان است نه در نقش آفرینی پس ژست بزرگان پرسپولیس را به خود نگیرید و چهره حق به جانب خود را کنار بگذارید، چه آنکه راه اثبات تعصب و اسطورگی سوء استفاده از اشک چشمانی بی‌گناه نمی‌باشد.


نظر علم الهدی درباره ردصلاحیت ها

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، کسی را تایید یا رد نمی کند بلکه تنها احراز صلاحیت می کند.وی با بیان اینکه احراز نشدن صلاحیت دلیل نمی خواهد، اظهار کرد: شورای نگهبان میزان است و هیچ کس نباید در مقابل آن بایستد. وی گفت: طبق منویات امام راحل، توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است و هر کس بخواهد به مردم بگوید شورای نگهبان کذاست مفسد است و به عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب قرار می گیرد. امام جمعه مشهد گفت: احراز نشدن صلاحیت افراد در انتخابات از سوی شورای نگهبان دلیل و توضیح نمی خواهد.


تبعیض نژادی بانک‌های انگلیس علیه ایرانی‌ها

یک شرکت حقوقی مستقر در انگلیس می‌گوید شکایت‌های متعددی مبنی بر بسته شدن حساب‌های بانکی اتباع ایرانی در انگلیس، به دلیل تابعیتشان دریافت کرده است. یک شرکت حقوقی مستقر در انگلیس می‌گوید شکایت‌های متعددی مبنی بر بسته شدن حساب‌های بانکی اتباع ایرانی در انگلیس، به دلیل تابعیتشان دریافت کرده است. به نوشته روزنامه گاردین، این شکایت‌ها که بالغ بر 60 مورد هستند بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافته‌اند. مطابق این گزارش، شهروندان ایرانی که به صورت قانونی در انگلیس زندگی می‌کنند هنگام افتتاح حساب‌های بانکی بایستی فرایند مطولی را پشت سر بگذارند. اکنون، کسانی که موفق به افتتاح حساب شده‌اند شکایت می‌کنند که این حساب ها ناگهان بسته شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار