کد خبر: ۴۱۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 23 April 2017
رئیس امور مرغ گوشتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده و از ظرفیت صادراتی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا زبده در مصاحبه با رادیو اقتصاد از وجود 18 هزار و 500 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه بهره برداری در کشور خبرداد و افزود: امکان جوجه ریزی این واحدها در هر دوره 380 میلیون قطعه است.

وی همچنین با بیان اینکه ایران از ظرفیت بسیار خوبی درتولید مرغ گوشتی برخوردار است، اظهار داشت: با این وجود واردات گوشت مرغ به کشور دیگر موضوعیت ندارد.

رئیس امور مرغ گوشتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در ایران به دلائل متعدد فنی، اقتصادی و بهداشتی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بر لزوم حمایت جدی از این صنعت تاکید کرد.

عزیز حسینی پرورش دهنده مرغ گوشتی از آذربایجان غربی نیز در برنامه ارمغان طبیعت رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر 25 هزار واحد مرغداری در سطح کشور وجود دارد که بصورت جزیره ای در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر ایجاد و توسعه زنجیره های تولید از مزرعه تا سفره مردم در کشور متمرکز شده است، افزود: در حال حاضر ضریب تبدیل مرغداری های گوشتی 2.1 است.

حسینی بیان داشت: بالا بودن ضریب تبدیل به شدت هزینه های تولید را بالا و در عوض قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی را در سطح بازارهای جهانی کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد و توسعه زنجیره های تولید می توان به نتایج مثبتی در صنعت مرغداری رسید، گفت: با آموزش، تحقیق و توسعه می توان ضریب کیفیت تولید گوشت را افزایش و در برابر هزینه های تولید را به شدت کاهش داد.

حسینی پرورش دهنده مرغ گوشتی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه تداوم تولید در ایران بدون اتکا به تسهیلات بانکی امکان پذیر نیست، افزود: متاسفانه بالابودن نرخ سود تسهیلات بانکی در کشور هزینه های سربار تولید را به شدت افزایش داده است.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی برای حضور موفق در سطح بازارهای بین المللی بایداز تسهیلات بانکی ارزان قیمت و مشوق های صادراتی برخوردار باشند چرا که با هزینه بالای تولید امکان رقابت در بازارهای جهانی میسر نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار