مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد خبر داد
مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد گفت: اجلاس شهرداران جهان اسلام فردا با حضور ۵۹شهردار از سه قاره دنیا در مشهد آغاز می شود.
کد خبر: ۴۱۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 24 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهدی رضوی‌‎کیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: اجلاس شهرداران جهان اسلام که از فردا در مشهد به صورت رسمی آغاز خواهد شد فرصت خوبی برای تبادلات بین‌المللی با شهرهای جهان است و از این رویداد باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی افزود: متاسفانه هنوز برخی از کشورها به دید کشوری عقب افتاده به شهرهای مختلف ایران نگاه می‌کنند که حضور شخصیت‌های مختلف به بهانه‌هایی همچون اجلاس شهرداران جهان اسلام در ایران و به تبع آن شهر مشهد باعث تغییر در این نگاه می شود.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: دو اجلاس جوانان کشورهای اسلامی و اجلاس جهانی جامعه ایمن سال گذشته در مشهد برگزار شد و اجلاس شهرداران جهان اسلام، سومین اجلاسی است که در بالاترین سطح بین‌المللی در این شهر برگزار می‌شود.

رضوی کیا با اشاره حضور ۵۹  شهردار شهرهای اسلامی از سراسر جهان در این اجلاس بیان کرد: ۴۰ شهر از این تعداد از ۳ قاره اروپا، آسیا و آفریقا است و ۱۹ شهر داخلی ایران نیز در این گردهمایی بزرگ حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهری از شهرها و کشورهایی نظیر سارائوو از بوسنی و هرزگوین، تیرانای آلبانی، قازان روسیه، تانزانیا، موریتانی، نیجریه، غنا، بانکوک، کربلا، دمشق، لاهور، کابل و مسقط در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد عنوان کرد: ایجاد یک شبکه منسجم بین شهرهای اسلامی، تبادل گردشگر در حوزه مناطق اسلامی و چالش‌‎های فراروی این شهرها از جمله مهم‌ترین مباحث و اهدافی است که در اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد به آن پرداخته خواهد شد.

رضوی کیابا بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه نظیر عربستان سعودی تلاش های زیادی را برای کم رنگ کردن حضور سران مختلف جهان اسلام در ایران و شهر مشهد داشته‌اند خاطرنشان کرد: با این حال به برکت وجود امام رضا(ع) همه این توطئه‌ها خنثی شد و مهمانان زیادی از کشورهای مختلف جهان در اجلاس شهرداران حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار