کد خبر: ۴۱۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 25 April 2017

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: 77هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا علی اصغر جمشید نژاد دوشنبه شب در نشست خبری شماری از مدیران کل دستگاههای اجرایی حوزه سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.
وی افزود: نتایج انتخابات به روش تمام مکانیزه در این سه شهر بررسی و کاستی ها برطرف می شود تا این روش برای انتخابات دوره های بعدی در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت 376 طرح عمرانی با اعتبار پنج هزار و 240 میلیارد ریال (524 میلیارد تومان) در حوزه زیر پوشش این دانشگاه آغاز شده است.
دکتر محمود رضا میری اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت خوشبختانه گام های خوبی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان برداشته شده است.
وی بیان کرد: با اجرایی سدن این طرح درمان بسیاری از بیماری های خاص ازجمله سرطان و بیماری های خاص که هزینه بسیار زیادی برای بیمار به همراه داشت در این طرح کاملا رایگان شد.
وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت شمار تخت های بیمارستانی سیستان و بلوچستان 50 درصد افزایش یافت به طوری که قبل از اجرای این طرح تنها هزار و 674 تخت در بیمارستان های این استان وجود داشت.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد.
وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه تحقیقات و پژوهش بیان کرد: این دانشگاه با فعالیت بسیار خوب اعضای هیات علمی هم اینک در زمینه تحقیقات علاوه بر قرار گرفتن در زمره 12 دانشگاه برتر کشور در سطح جهانی نیز موفق عمل کرده است.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ثبت احوال استان ثبت به موقع وقایع حیاتی در مهلت های قانونی است گفت: با تلاش و اقدامات صورت گرفته درصد ثبت وقایع حیاتی در مهلت های قانونی در ولادت به 97 درصد و در ثبت فوت به 90 درصد در سال گذشته رسیده است.
رضا راحت دهمرده اظهار داشت: با اقدامات و پیگیرهای سایر نهاد های دست اندرکار توانستیم با تعیین تکلیف 6 هزار و 750 پرونده برای 22 هزار نفر از افراد فاقد شناسنامه و فرزندانشان که مورد تایید شورای تامین قرار گرفتند مدارک هویتی صادر کنیم.
وی بیان کرد: 96 هزار 916 واقعه ولادت سال گذشته در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.
وی درباره ثبت در مهلت قانونی ولادت گفت: پارسال با تلاش های صورت گرفته از جمله خدمات رسانی در محل حضور مراجعان توانستیم 96،7 درصد واقعه ولادت استان را در مهلت قانونی ثبت کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش از 220 تن انواع مواد مخدرسال گذشته در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش 39 درصدی را نشان می دهد.
محمد هادی مرعشی اظهار داشت: یک سوم کشفیات مواد مخدر کشور را در سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: شمار مراکز ترک اعتیاد در سیستان و بلوچستان از 90 مرکز در سال 92 به 295 مرکز در سالجاری افزایش یافته است.
وی افزود: بیش از 70 سمن در سیستان و بلوچستان در حوزه ی اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی در استان فعالیت می کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای نخستین بار سیستان و بلوچستان از لحاظ عملکردی در حوزه جوانان رتبه دوم کشور را به دست آورده است.
حسین ثوری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال 92 تنها دارای سه سمن در حوزه جوانان بود افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد سمن های فعال در این استان به 64 سمن رسیده است.
وی بیان کرد: 39 پروژه مختلف ورزشی در دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان اجرا شده که 34 مورد آن در مناطق روستایی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با حمایت از نخبگان جوان و بهره گرفتن از پتانسیل های منطقه و معرفی شاخص های ورزشی و فرهنگی سعی می کنیم چهره ای خوب و زیبا از استان به نمایش گذاشته شود.
مدیر کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: افزون بر 235 بانوی نخبه و تلاشگر از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به عنوان سکان دار بخش های مدیریتی دستگاههای اجرایی این استان منصوب شده اند.
مریم پویا اظهار داشت: با نگاه بلند دولتمردان و استاندار سیستان و بلوچستان برای نخستین بار علاوه بر برخی پست های مدیریتی 2 فرماندار زن و معاون استاندار از میان این قشر توانمند منصوب شدند.
وی بیان کرد: دولت یازدهم به این باور رسیده که حضور فعال و موثر بانوان در صحنه می تواند در جامعه نشاط ایجاد کند و شاخص های امید را بهبود بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار