نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناظره زنده است که توانمندی افراد مشخص می‌شود اما مناظره ضبط و پخش در زمان دیگر به معنای سانسور است و اگر کسی قصد سانسور نداشت دلیلی هم بر مخالفت نداشت.
کد خبر: ۴۱۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴ 26 April 2017

سید باقر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: دولت یازدهم در ابتدای روی کار آمدن خود به ویژه در سیستان و بلوچستان وعده‌های بسیاری داد از جمله گازرسانی که این کار را هم انجام دادند اما متاسفانه با ترفند! یعنی هنوز که هنوز است گاز به لوله اصلی در مسیر ایرانشهر وصل نشده و بخشی از آن باقی مانده و ممکن است تا دو سه ماه آینده انجام شود اما اینکه مردم را فریب دهند و کاری که انجام نشده را با گذاشتن مخزن عوام فریبی کنند بسیار بدی است.

نماینده مردم سیستان در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در مجموع کار خاصی نکرد؛ همان زمان که برای وزرایش رای اعتماد گرفت، وزرا هم قول‌ها و وعده‌های بسیار به ویژه برای استان ما دادند اما در اجرا آنطور که باید عمل نکردند.

وی ادامه داد: به‌جز حوزه راه روستایی که وارد عمل شدند دیگر در حوزه سیستان کار ویژه خاص دولت یازدهم انجام نشده است و حتی طرح انتقال آب هم ربطی به این دولت نداشته است، این طرح درخواست شخص نمایندگان مجلس بوده و دستور آن از طرف رهبری صادر شده و دولت باید آن را در اولویت قرار می‌داد.

اکثر نیروهای طرح انتقال آب در سیستان غیر بومی هستند و این مغایر با وعده دولتی‌ها است

حسینی گفت: بر خلاف تاکید نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه از نیروهای بومی برای اجرای این طرح استفاده شود، متاسفانه استفاده نشده و اکثرا نیروهای غیربومی در آن فعالیت می‌کنند.

نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بسیار اسفناک است و بخش قابل توجهی از اقشار جامعه با همان یارانه و مبلغ ناچیز زندگی می‌کنند.

مصیبت‌ عظمایی که در آستانه انتخابات منشاء برکات شد

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت موقع پرداخت یارانه‌ها همیشه اظهار ناراحتی می‌کرد و پرداخت یارانه را مصیبت عظما می‌دانست، جای تعجب است که چطور یک شبه یارانه‌ها کار درستی قلمداد شد و افزایش هم یافت! البته اصل هدف از پرداخت یارانه حمایت از اقشار مستضعف جامعه بود اما اگر دولت با این موضوع موافق بود چرا 6 ماه قبل این کار را نکرد و درست در ماه انتخابات به یاد اقشار نیازمند افتاد.؟!

حسینی ادامه داد: اگر دولت از پرداخت یارانه و افزایش آن انگیزه انتخاباتی نداشت می‌توانست قبل از این ماه یا بعد از انتخابات این کار را انجام دهد، زیرا اگر رای مردم را با پرداخت یارانه به سمت خود جلب کند و از ماه بعد یارانه افزایش نیابد، هیچ تغییری در زندگی اقشار نیازمند رخ نمی‌دهد و به نوعی فریب مردم است که دولتی‌ها از این کارها زیاد کرده‌اند.

نماینده ادوار مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره این موضوع که دولتی‌ها موافق مناظره زنده نبودند، نیز گفت: در مناظره زنده است که توانمندی افراد مشخص می‌شود اما مناظره ضبط و پخش در زمان دیگر به معنای سانسور است و اگر کسی قصد سانسور نداشته باشد دلیلی بر مخالفت وجود ندارد.

وی گفت: از آنجائیکه دولتی‌ها عملکرد قابل دفاع ندارند نگران مناظره زنده بودند و حال در زمان پخش مناظره‌‌های زنده خواهیم دید که توان پاسخگویی منطقی و درست و قابل دفاع ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار