کد خبر: ۴۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ 26 April 2017

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد بازارچه ها و معابر مرزی در استان یک فرصت خوب اقتصادی است که باید از این ظرفیت برای افزایش مبادلات تجاری نهایت استفاده را برد.

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی جالق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازارچه فرصت بسیار ارزشمندی در منطقه است که مرزنشینان و معتمدان باید از این ظرفیت برای افزایش تجارت نهایت استفاده را ببرند.
وی افزود: از آنجایی که تجارت در مرز دوسویه است توافق بین 2 کشور برای تبادلات تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخورد است.
وی ادامه داد: تجار 2 کشور با در نظر گرفتن منافع و با سیاست برد برد سبب افزایش تجارت در بازارچه های مرزی شوند.
وی اضافه کرد: در بسیاری از مناطق مردم تقاضای راه اندازی بازارچه های مرزی را دارند در حالی که در سیستان و بلوچستان این فرصت در اختیار تجار و مرزداران این استان قرار گرفته است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از بین بردن موانع در مبادلات بین 2 کشور، به وجود آوردن زیرساخت ها و تسهیل تجارت از جمله وظایف دولت در قبال مرزنشینان است. 
هاشمی ادامه داد: وظیفه تجار و مرزنشینان نقش آفرینی و افزایش مبادلات تجاری در بازارچه ها و معابر مرزی است. 
وی افزود: منطقی نیست که از داشته هایمان به خوبی استفاده نکنیم و به دنبال نداشته ها باشیم.
به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان به منظور افتتاح ایستگاه پمپاژ آب شرب شهر سراوان، بهره برداری از نمایندگی فنی و حرفه ای روستایی در شهر جالق و دیدار با مردم روز گذشته به این منطقه سفر کرده است.
بازدید از بازارچه مرزی جالق، سیستم نوین آبیاری گلخانه ها، مجموعه باستانی شیشه ریز در شهرستان جالق و بیمارستان جدید سراوان از جمله برنامه های دومین روز سفر علی اوسط هاشمی به جنوب استان بوده است.
شهرستان سراوان در 335 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار