کد خبر: ۴۱۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 27 April 2017
در درگیری مأموران هنگ مرزی میرجاوه با اشرار، شماری از مأموران نیروی انتظامی مجروح شده و تعدادی دیگر به شهادت رسیدند. تا این لحظه (ساعت 10:00 روز پنج شنبه، هفتم اردیبهشت) شمار شهدای این رویداد 10 تن اعلام شده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش، مأموران انتظامی هنگ مرزی میرجاوه با اشرار درگیر شدند و متأسفانه در این درگیری، شماری از مأموران نیروی انتظامی مجروح و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.
 
به گزارش فارس به نقل از منابع محلی، دست کم 3 تن از مأموران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این در حالی است که هنوز گزارشی در خصوص چگونگی درگیری و جزئیات این رویداد منتشر نشده است.
 
سخنگوی ناجا: شمار شهدا 8 تن است

سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به درگیری عصر امروز مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با اشرار تروریست و شهادت تعدادی از مأموران مرزبانی، در تشریح جزئیات این رویداد گفت: عصر امروز و در پی گشت‌زنی مرزبانان منطقه میرجاوه تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان اقدام به شلیک گلوله‌های دوربرد به ‌سمت مأموران مرزبانی کردند که در پی این حمله تروریستی، متأسفانه 8 مأمور مرزبانی کشورمان به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه مرزبانان کشورمان با سلاح‌های دوربرد و از خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: مسئولیت این اقدام به‌ عهده دولت پاکستان است و آنها باید پاسخگوی آن باشند. در حال حاضر فرمانده مرزبانی ناجا در منطقه حاضر شده و در حال بررسی موضوع است.
 
اخبار تأیید نشده از افزایش شمار شهدا به 10 تن
 
در حالی که سخنگوی ناجا، شمار شهدای این رویداد تلخ را 8 تن ذکر می‌کند، برخی منابع خبری شمار جان باختگان این رویداد خونین را 10 تن اعلام می‌کنند. 

خبرگزاری میزان در این باره می‌نویسد: ساعت 19 امروز 9 تن از نیروهای مرزبانی پاسگاه میل 100 از گروهان چاهندو در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند و تعداد دیگری از مرزبانان مجروح شدند.

در ادامه این گزارش آمده: متأسفانه یکی از سربازان مجروح حادثه تروریستی مرز میرجاوه در بیمارستان به شهادت رسید تا تعداد شهدای این حادثه به ۱۰ تن افزایش پیدا کند. گروهک تکفیری ـ تروریستی جیش الظلم، مسئولیت حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفت.
 
دادستان زاهدان: شمار شهدای این حادثه 10 تن است
 
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت ۲۰ چهارشنبه در منطقه مرزی میرجاوه و بین میل ۹۹ و ۱۰۰، ۱۱ نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نفر از ماموران کادری و هشت نفر از سربازان وظیفه هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست‌ها قرار گرفته و بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف، متاسفانه هشت نفر از آنان در دم به شهادت رسیده و دو نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسیدند.

دادستان زاهدان با اعلام اینکه حال تنها مجروح این حادثه نیز وخیم گزارش شده است، افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران به همراه نیروهای امنیتی در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.

وی با اعلام اینکه محل وقوع این جنایت، منطقه مرزی دارای پوشش جنگلی است، گفت: متجاوزان گروهک جیش‌الظلم پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شدند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار