در نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان مولوی عبدالحمید بیان کرد
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در خطبه های این هفته نمازجمعه اهل سنت زاهدان ضمن تسلیت شهادت مرزبانان ناجا در مرز میرجاوه، این عزیزان را مایه افتخار کشور دانست.
کد خبر: ۴۱۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 28 April 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، خاطرنشان کرد: حادثه‌ی بسیار ناگواری که واقعا برای ما دل‌خراش، تکان‌دهنده و مصیبت‌بار بود، حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی عده‌ای خلافکار و افراطی به گروهی از مرزبانان جان‌برکف و زحمت‌کش ما و به شهادت رساندن آنها بود.
وی افزود واقعا این حادثه، تکان‌دهنده بود، ما انتظار چنین حادثه‌ی ناگواری را نداشتیم. مردم ما هنوز از برگزاری همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان خوشحال بودند و لذت آن را در ذائقه داشتند که متأسفانه همه‌چیز تلخ شد.
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با «تقبیح» و «محکوم» کردن به شهادت رساندن مرزبانان بر لزوم حفظ «امنیت» در استان تأکید کرد و گفت: ما این جنایات هولناک و وحشیانه را «تقبیح» و «محکوم» می‌کنیم و به همه توصیه می‌کنیم که مواظب امنیت باشند، امنیت به نفع ما و جامعه‌ی ماست، بدون امنیت توسعه‌ی پایدار امکان‌پذیر نیست، باید استان ما امن باشد تا به سمت توسعه و پیشرفت گام بردارد. جنگ و ناامنی جلوی توسعه و پیشرفت را می‌گیرد، مردم باید به‌سوی علم و دانش و رعایت قانون روی بیاورند و مشکلات‌شان را از طریق قانون پیگیری کنند.
وی ادامه داد حادثه‌ی به شهادت رساندن مرزبانان مایه‌ی نگرانی شدید شده است، همه ما تلاش کنیم که استان ما آرامش خود را از دست ندهد و امنیتی که طی سال‌های گذشته در استان حاکم بوده است، باید همچنان برقرار و پایدار شود.
مولوی عبدالحمید در پایان این بخش از خطبه ها ضمن عرض تسلیت شهادت مرزبانان به خانواده و مسئولین، برای آنان از بارگاه الهی مغفرت و برای بازماندگان اجر و صبر را مسئلت داشتند.

مولوی عبدالحمید در فرازی دیگر از خطبه های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به برگزاری همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان، خاطرنشان کرد: از همکاری و حمایت شما عزیزان، خصوصا مردم عزیز زاهدان در برگزاری همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان، تشکر می‌کنم. خداوند متعال به شما و مسئولینی که در برگزاری این همایش همکاری داشتند جزای خیر عنایت کند. انتظار داریم که همکاری در چنین راه‌های خیر همیشه دوام داشته باشد.
مولوی عبدالحمید در پایان خطبه ها با اشاره به آغاز دوره ترجمه و تفسیر قرآن مجید در دارالعلوم زاهدان از شنبه (9 اردیبهشت 1396) توسط مولوی عبدالغنی بدری، «درس قرآن» را حیاتی و مهم توصیف کرد و بر لزوم شرکت و بهره‌مندی از این فرصت تأکید نمود.

گفتنی است مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ‌الاسلام دارد بلافاصله پس از اعلام خبر شهادت مرزبانان گلگون کفن مرزبانی در میامی شهادت این عزیزان را تسلیت گفت
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
« إنا لله وإنا إلیه راجعون»
باری دیگر دست استکبار جهانی از آستین گروهک‌های تروریستی بیرون آمد و در اقدامی ناجوانمردانه، چندتن از مرزبانان عزیز و فداکار کشورمان را به شهادت رساندند.
در شرایطی که ملت ایران و مردم استان سیستان و بلوچستان خود را برای انتخابات و شرکت در تعیین سرنوشت کشور آماده می‌کنند، چنین اقداماتی برای مردم شریف استان غیرقابل تحمل است.
بنده با محکوم نمودن شدید این اقدام تروریستی، حادثه غم‌انگیز و دلخراش شهادت تعدای از جان‌برکفان مرزبانی را محضر مقام معظم رهبری، خانواده‌ی شهدا و مسئولین عزیز تسلیت عرض نموده، علو درجات برای شهدا و اجر و صبر برای بازماندگان را از بارگاه الهی مسئلت دارم.

 (مولوی) عبدالحمید اسماعیل زهی 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
واقعا شما سایت تابناک هرچه زیر ابی و سانسور خبری است رو سفید کردید شما که نمی توانید خواسته کاربران خودتان براورده کنید جمع کنید این بساط خودتان رو وچرا جناع بازی در می اوردی
پاسخ ها
رستم کریمی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
1. بیسواد جناع بازی نه، جناح بازی
2. من از همه خبرگزاری ها و اخبارها بدم میاد،ولی الان تابناک چه سانسور و جناح بازی کرد؟
3. تو روی هر چی ردی و خلاصی و هزیون گو هست رو سفید کردی دلقک با این نظراتت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
تو که از اون باز بی سواد تری در ادای نکات جمله سازی و دستوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار