استاندار سیستان وبلوچستان در پی سفر اخیر وزیر خارجه به پاکستان اعلام کرد
استاندار سیستان و بلوچستان درباره دستاوردهای سفر هیات عالی بلندپایه سیاسی و نظامی ایران به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان در خصوص حادثه شهادت مرزبانان در مرز میرجاوه بیان کرد: در این دیدار دولت پاکستان برای اولین بار پذیرفت که یک ارشد نظامی در منطقه مستقر کند و همچنین آرایش نظامی جدید در مرزها ایجاد شود.
کد خبر: ۴۱۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 04 May 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان علی اوسط هاشمی گفت: درباره استفاده از ظرفیت مردمی و دولت برای آزادی گروگان و تحویل پیکر شهدایی که در ۱۰ الی ۱۵سال گذشته به شهادت رسیدند، مفصل صحبت شد. وی با بیان اینکه دولت پاکستان نسبت به مرز ما در خود اطمینان مطلقی را ایجاد کرده بود که ما گفتیم دوام این کار فقط منوط به برخورداری ما از امنیت خودمان است ، تصریح کرد: امنیت را به این راحتی تولید نکردیم که اجازه بدهیم کسی بر آن خدشه وارد کند بنابراین دوام این ثبات و آرامش مرزی درک درست نسبت به ضرورت ها و منافع دو کشور است . هاشمی ادامه داد: در همین راستا درباره استقرار نیروهای امنیتی در سطح منطقه و نوع تعامل و ارتباط با هم و چگونگی نقش آفرینی فرماندهان نظامی منطقه در مرزها بحث و تبادل نظر شد.
وی اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه میرجاوه به خاطر اینکه اینگونه حوادث در عصر امنیت و توسعه تکرار نشود و فرصت برای گروهک های تروریستی ایجاد نگردد، اتخاذ یک موضع متفاوت از گذشته در نوع تعامل و خواستن از دولت پاکستان یک ضرورت بود.

استاندار خاطرنشان ساخت: بر همین اساس یک هیئت بلند پایه از شخصیت های سیاسی و نظامی کشورمان در سفر به پاکستان حضور داشتند و در همفکری و هم اندیشی با دولت پاکستان ضمن اعتراض به این وضعیت ،درخواست‌هایی را برای بازنگری در استقرار ، آرایش و هم افزایی در دشوار نمودن مسیر برای نقش اشرار مطرح شد.

هاشمی با بیان اینکه هر ۲ کشور بالاترین خسارت‌ها را در مسیر تروریسم متحمل شده اند افزود: این موضوع برای دولت پاکستان قابل درک و فهم است زیرا آنها نیز در مسیر ترور زیان دیده اند و به دلیل همین نوع درک مشترک لازم بود که مواضع مشترک ، ضعف ها و اشکالات بررسی شود‌ که دلیل رویش این نوع نقش های خسارت زا به چه مسایلی بر می گردد. 

وی با بیان اینکه در این سفر ، شش جلسه کاری جدی با مقامات کشور پاکستان داشتیم و از فرصت سفر یک روزه در عالی ترین سطح در راستای اتخاذ راهکارهای اساسی بهره گرفتیم، بیان کرد: این موضوعات با حضور عالی ترین سطوح مقامات دولت پاکستان از وزیر کشور، رییس مجلس ،نخست وزیر پاکستان ، رییس شورای عالی امنیت ملی ، فرمانده کل ارتش و سطوح اطلاعاتی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
بسمه تعالی
بععععععععله
امير حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
سلام : مثل هميشه بعد از شهادت جوانهاى رشيد و دوست داشتنى ميگويند : مرزهاى شرقى امن تر ميشود - مرزهاى شرقى زير ذره بين و خيلى حرف هاى فراموش شدنى ، اگر نمى تونيد مردم حاضرند كه قبول زحمت كنند!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار