طی چند روز گذشته با هوشیاری مثال زدنی شیربچه های ناجا بیش از چندین تن انواع مخدر کشف و ضبط گردید. در یکی از این عملیات ها ماموران بیش از ۳۰ دقیقه درگیری مسلحانه با اشرار و سوداگران مرگ داشتند؛ اشراری که به انواع سلاح و حتی موشک آرپیجی ۷ مجهز بودند.
کد خبر: ۴۲۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 09 May 2017

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان در خصوص یکی از این عملیات ها فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ سوداگران مرگ و دستگیری قاچاقیان و کشف یک تن و 925 کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.


سعید کمیلی اظهار کرد: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی، عملیاتی و همکاری عوامل سپاه پاسداران از قصد قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود محموله مواد مخدر به داخل کشور مطلع شدند که محورهای احتمالی ورود آنها زیر پوشش مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مرزداران با به‌کارگیری تاکتیک‌های عملیاتی و تجهیزات فنی موفق شدند قاچاقچیان را که با نقض حریم امنیتی قصد ورود به عمق خاک کشور داشتند، مشاهده کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نیروهای عمل‌کننده بلافاصله برای متوقف کردن آنها وارد عمل شد و پس از دقایقی درگیری مسلحانه با زمین‌گیر کردن قاچاقچیان موفق شدند تعدادی از آنها را دستگیر کنند.

این مسؤول با بیان اینکه تلاش برای شناسایی سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران علاوه بر دستگیری دو نفر قاچاقچی در پاک‌سازی منطقه یک تن و 772 کیلوگرم تریاک و 153 کیلوگرم حشیش جمعاً به میزان یک هزار و 925 کیلوگرم مواد مخدر، یک قبضه موشک‌انداز آرپی‌جی 7، سه قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه سلاح گرینف و مقادیر قابل توجهی مهمات را کشف کردند.

کمیلی با بیان اینکه مرزهای سیستان و بلوچستان برای متجاوزان، قاچاقچیان و معاندان ناامن است، از مرزداران استان که بدون چشم‌پوشی، مقتدرانه با اعمال خلاف قانون متجاوزان و قاچاقچیان برخورد می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند بزرگ مواد مخدر و کشف بیش از سه تن مواد افیونی و دستگیری 7 قاچاقچی در این استان خبر داد. سردار حسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: دو باند بزرگ مواد مخدر در عملیات‌های تکاوران پلیس در سیستان و بلوچستان منهدم و 3 تن و 765 کیلوگرم مواد افیونی از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری 7 قاچاقچی مسلح، کشف هفت قبضه سلاح جنگی و توقیف 10 دستگاه خودرو در دو عملیات تکاوران پلیس خبر داد.

وی با اشاره به جزئیات این عملیات‌ها اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان‌های" ایرانشهر" و" سراوان" با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و گسترش چتر اطلاعاتی خود در جنوب استان به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند بزرگ و مسلح دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند مسلح، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مناطق صفر مرزی با استفاده از خودروهای تندرو بارگیری کرده و پس از دپو در منطقه" بمپور" ایرانشهر قصد انتقال به داخل کشور را دارند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح توسط یگان‌های اطلاعاتی پلیس، گفت: روز گذشته پس از شناسایی محل دپوی مواد مخدر در منطقه "بمپور"، یگان‌های عملیاتی پلیس، منطقه را تحت نظر قرار دادند که قاچاقچیان مسلح با مشاهده ماموران به صورت مسلحانه با آنها درگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه، اعضای این باند بزرگ قصد فرار با محموله مواد مخدر را داشتند، افزود: پس از حدود نیم ساعت درگیری مسلحانه با آتش پر حجم یگان‌های عملیاتی پلیس، پنج قاچاقچی مسلح دستگیر و در بازرسی از محل دپو مواد مخدر، 3 تن و 183 کیلوگرم تریاک و 139 کیلوگرم حشیش به همراه هفت قبضه سلاح جنگی کشف و 6 دستگاه خودرو متعلق به اعضای این باند نیز توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اجرای یک عملیات موفق دیگر توسط یگان‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، بیان کرد: در این عملیات، ماموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان" و "خاش" پس از هفته‌ها اقدامات شبانه روزی، دو تن از اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر را در حالی که با یک دستگاه خودرو در حال جابه جایی مواد مخدر بودند، به همراه 280 کیلوگرم تریاک دستگیر کردند و در ادامه این عملیات با شناسایی محل سکونت این قاچاقچیان 163 کیلوگرم تریاک کشف و سه دستگاه خودرو دیگر را نیز توقیف کردند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند بزرگ مواد مخدر و کشف بیش از سه تن مواد افیونی و دستگیری 7 قاچاقچی در این استان خبر داد.

از طرفی نیز فرمانده انتظامی زابل از کشف یک کیلو و 53 گرم تریاک از معده یک قاچاقچی سابقه‌دار در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا نجابت در زابل گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر حمل مواد مخدر از طریق بلعیدن و انتقال به سایر استان‌ها توسط یک قاچاقچی سابقه‌دار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 مدرس زابل قرار گرفت.  

وی افزود: ماموران پس از بررسی صحت و سقم موضوع، بلافاصله متهم را که قصد خروج از شهرستان را داشت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.  

نجابت با اشاره به کشف یک کیلو و 53 گرم تریاک از معده این قاچاقچی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.  

فرمانده انتظامی زابل خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس در این حوزه، لازم است همکاری‌های مردم همواره بیش از پیش با ماموران تداوم یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار