استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح همزمان 220 پروژه اتمام یافته طرح تفتان در سطح استان از طریق ویدئو کنفرانس در سرسرای بوعلی دانشکده دندانپزشکی گفت: فرق است بین این دولت و دولت گذشته که زمین را به وسعت 400 هزار میلیارد تومان فقط کلنگ زد.
کد خبر: ۴۲۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 10 May 2017

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح همزمان 220 پروژه اتمام یافته طرح تفتان در سطح استان از طریق ویدئو کنفرانس در سرسرای بوعلی دانشکده دندانپزشکی گفت: فرق است بین این دولت و دولت گذشته که زمین را به وسعت 400 هزار میلیارد تومان فقط کلنگ زد.

علی اوسط هاشمی افزود: آرزوی ما بود که در سال 94 و 95 بتوانیم 40 هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای کشور توزیع کنیم ؛ 400 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی بازی با افکار عمومی و کوچک شمردن شعور انسانی است.

وی ادامه داد: هنر این دولت است که 220 پروژه بهداشتی و درمانی از مجموع 650 پروژه طرح تحول سلامت که در دست احداث است را امروز به بهره برداری رساند. وی با بیان اینکه در این دولت وضعیت بودجه بهاری نبود ولی می توان گفت که بهار بهداشت و درمان بود ، افزود: با رویکرد بر گرفته از عشق به انسان و ضرورت درخشش اصل عدالت و احیاء حق به این مهم پرداخته شد و آثار این خدمت با برکت ضامن سلامت برای بسیاری از آحاد جامعه قابل لمس است.

هاشمی تصریح کرد: وقتی سخن از محرومیت و رسیدگی به ضعفا می شود پس چطور در عصر طلایی درآمدها در دولت قبل این همه کاستی و محرومیت به ارث رسیده است اگر اراده بر خدمت به خلق بود. وی با اشاره به جمعیت 51.5 درصدی روستایی در این استان ، اجرای طرح تحول سلامت را در جهت تمرکز زدایی دانست بطوریکه ضریب تخت بیمارستانی نزدیک به آن چیزی هست که در طول عمر بهداشت و درمان در این استان احداث شده است.

استاندار اظهار داشت: سابقه نداشته است که در مرکز استان ظرف دو سال هزار میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، همین نگاه را نیز در شمال و جنوب استان شاهد هستیم. وی اضافه کرد: تغییر نگاه به این استان هم در درون نسبت به هم و همچنین در خارج از کشور به گونه ای بوده است که امروز به خود اجازه داده ایم که از ارزش ها و شایستگی های این مردمان تحت عنوان معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته برای ایرانیان رونمایی کنیم.

نماینده عالی دولت با اشاره به 51.5 درصد جامعه روستایی استان گفت: اگر براساس برنامه ششم توسعه قرار است ماندگاری جمعیت روستایی را حفظ نماییم و 5 درصد هم شاخص های بهداشتی ارتقاء یابد و راه را بر مهاجرت ببندیم قطعا باید نوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز روستایی متحول بشود بنابراین بازنگری در این بخش ضرورت دارد. وی ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان در نقاط روستایی را مورد توجه قرار داد تا ماندگاری را موجب گردد.

هاشمی با توجه به بعد مسافت و پراکندگی جمعیت روستایی که قطعا تمرکز مراکز بهداشتی و درمانی در مراکز شهرستان ها نمی تواند نیازهای روستاییان را مرتفع نماید، افزود: ماندگاری جمعیت در روستاها و پایداری نیروهای متخصص در رشته های مختلف بهداشتی و درمانی از مهم ترین ضرورت های استان در این بخش است.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح بیش از 200 طرح حوزه بهداشت، درمان و سلامت سیستان و بلوچستان به استان آمده بود با بیان اینکه بهبود شاخص های بهداشتی کار بزرگی است که رئیس جمهوری قول داد و محقق کرد، گفت: 100 درصد مراکز بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان پزشک دارد و بر خلاف سال های قبل که این استان مشکل کمبود پزشک داشت اکنون تعدادی پزشک نیز در نوبت برای خدمت هستند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح 220 طرح بهداشتی و درمانی استان به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در تالار بوعلی دانشکده دندانپزشکی زاهدان افزود: براساس احترام به مردم و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی بیش از 500 پروژه تقریبا تا کنون در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده و 400 پروژه دیگر نیز در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم 50 درصد آنها را تا قبل از پایان دولت به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: امروز 220 پروژه در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید که باید از تلاش همه دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان این استان برای نزدیک شدن دولت به هدفش که همان کمک به محرومان، مستضعفان و مرزنشینان است قدردانی کنم.

وزیر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با گذشت سه سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت شش بیمارستان علاوه بر بیمارستان 35 تختخوابی میرجاوه که امروز افتتاح شد در زهک، هیرمند، زابل، نیکشهر، راسک و زاهدان به بهره برداری رسیده و بیمارستان های متعددی نیز در دست اجراست. وی اضافه کرد: تحقق این مهم پول و اعتبار می خواهد با این وجود دولت یازدهم حتی در بدترین شرایط نگاهش را از موضوع سلامت برنگرداند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدا از سر تقصیراتشان نگذرد دلم نمی خواست این را امروز مطرح کنم خیلی ها ما را در تهران در رسانه هایشان که از پول بیت المال ارتزاق می کنند اذیت کردند که این دولت پول پاشی کرده و پول را داده به دکترها این درحالی بود که در همین سیستان و بلوچستان حقوق یک پزشک 14 میلیون ریال بود و در سراوان سال 92، 50 میلیارد ریال (پنج میلیارد تومان) کل اعتبار شهرستان بود در عین حال اسم خود را مهرورز می گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش دولت یازدهم 24 پزشک ایرانشهر به 150 پزشک تبدیل شدند و مردم جنوب سیستان و بلوچستان از خدمات مختلف بهداشتی و درمانی استفاده می کنند و در زابل 100 متخصص در کنار فوق تخصص های متعدد در حال خدمات رسانی هستند و در دانشگاه علوم پزشکی زابل فوق تخصص تربیت می شود.

هاشمی ادامه داد: در ایرانشهر تنها 18 ماما وجود داشت که اکنون به حدود 80 ماما رسیده است.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: اگر با همین آهنگی که این دولت آغاز کرده خدمات رسانی تداوم یابد در 10 سال آینده حتما به شرایط مطلوب دست پیدا می کنیم.

وی گفت: آنانی که ما را متهم می کنند که برای افراد محروم کاری نکردیم دلیلش این است که اصلا پایشان را به مناطق محروم و دورافتاده استان هایی مانند سیستان و بلوچستان نگذاشتند و دولت را محکوم می کنند که برای محرومان کاری نکرده و ما اشرافی هستیم.

وی افزود: من یکی از وزرای دکتر روحانی هستم و امروز اعلام می کنم هر کدام از افرادی که ادعا می کنند بیایند در حضور ملت صحبت کنند ببینیم آنان چی دارند و ما چی داریم و از کجا آورده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: من از آنجایی که خود را می شناسم از روزی که آغاز کردم خوب خوانده ام بیایند سوادشان را در دنیا، منطقه و ایران و سابقه جنگ، جانبازی و شهدایشان را با ما مقایسه کنند و یک ذره خجالت بکشند.

وی افزود: در طول 3،5 سال گذشته یک ساعت هم همسر من، بچه، برادر و خواهرم از ماشین بیت المال استفاده نکردند و محال است که بتوانند نشان دهند که حتی یک نفر از بستگان درجه دهم من استخدام شده و امتیازی گرفته باشد.

وی ادامه داد: اگر پای حساب و کتاب رسید بگذارید ما هم حرف بزنیم و متهم نکنید دولت را، من از کلیت دولت دفاع می کنم و حرفم این است که نگذاریم کسانی که می خواهند برای این ملت خدمت کنند ناامید شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شما بعضی هایتان حرف می زنید اما به خدا اگر قیامت را قبول داشته باشید، زیرا فردی که از خدا بترسد در اظهار نظر و صحبت کردنش اخلاق را رعایت می کند و تهمت نمی زند.

هاشمی افزود: این دولت که ما هستیم همه وجودمان خدمت بوده و حداقل ذهنیتمان این بوده که خدمت کنیم در دوران دانشجویی درس را ول کرده و 37 سال پیش آمدم به قصرقند این استان و به مردم خدمت کردم حالا ما اشرافی و شما خدمتگزار محرومان می شوید.

وی گفت: هر فردی بیاید لیاقت خودش را بگوید چرا بقیه را تخریب می کنید با تخریب بقیه شما به جایی نمی رسید زیرا نظام طبیعت سرشتش در راستی، درستی و پاکی است.

وزیر بهداشت افزود: در عین حال علاوه بر خدماتی که در مناطق محروم انجام شده تلاش کردیم حداکثر استفاده از نیروهای منطقه ای و بومی در حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد و آنچه دستاورد این دولت است اول با لطف خداوند دوم اراده مردم و سوم از خودگذشتگی همکارانمان بدست آمده است.

وی گفت: سیاست کلی نظام و دولت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان است که خوشحالیم در پیشگاه عدل الهی کارنامه مان از این بابت سیاه نیست و آنچه از دستمان برآمده کوتاهی نکردیم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
دیگر بس است این همه سیاه نمایی اگر این همه کار کردن پس چرا تمامی بزرگان و علما استان از ایشان دولت ناتدبیر امیدت دست کشیدن نمونه بارز ایشان جناب مولانا سلامی که در قلب تمامی مردم استان سیستان و بلوچستان چه سیستانی و بلوچستان جا دارند بنده به عنوان شیعه دست جناب سلامی رو می بوسم با فکر و درایت و به عنوان نمونه بارز وحدت در بین مردم استان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار