محمود صادقی، نماینده مردم تهران با مولوی عبدالحمید دیدار کرد و در این دیدار دو طرف بر سر مواضعی صحبت و گفتگو کردند.
کد خبر: ۴۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 14 May 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که جمعی از اساتید دانشگاه زاهدان وی را همراهی می‌کردند، در این دیدار به حضور گسترده مردم در انتخابات شورا و ریاست‌جمهوری تاکید کرد.

صادقی با تاکید بر وحدت اقوام و مذاهب در کشور، به بیان خدمات دولت در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه در بعد اقوام و مذاهب پرداخت.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش بر لزوم حمایت از دولت روحانی برای تکمیل برنامه‌های ناتمام دولت تاکید کرد.

در ادامه‌ این دیدار که در حضور اساتید دارالعلوم زاهدان برگزار شد، مولوی عبدالحمید ضمن عرض خیرمقدم به دکتر صادقی و هیئت همراه وی، در سخنانی کوتاه بر لزوم انتقاد سازنده، انتقادپذیری و مشورت در امور تاکید کرد و آن را سبب رشد و تعالی هر جامعه و دولتی دانست.

وی از عدم تحقق برخی از خواسته‌ها و مطالبات جامعه اهل سنت در دوران 4 ساله دولت تدبیر و امید انتقاد کرد. عدم بکارگیری اهل سنت در وزارتخانه‌ها و مدیریت‌های کلان کشوری، بکارگیری بسیار اندک شایستگان اهل سنت در مدیریت‌های استانی، عدم حمایت اصلاح‌طلبان از اهل سنت در هنگام مواجهه با مشکلات، علی‌رغم حمایت جامعه اهل سنت از این دولت، وجود تبعیض و ناتوانی و عملکرد ضعیف برخی از وزرای دولت یازدهم ازجمله مواردی بودند که مولوی عبدالحمید در این دیدار به آنها اشاره کرد.

مدیریت دارالعلوم زاهدان در موضوع آزادی ادیان و مذاهب در کشور نیز اظهار داشت: اگرچه ما با دراویشی که در کشور زندگی می‌کنند هیچ نقطه مشترک اعتقادی نداریم، اما از تخریب عبادتگاه‌های آنان به شدت ناراحت شدیم. زیرا معتقدیم پیروان تمام ادیان و مذاهب و همه ایرانیان باید از آزادی قانونی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: تخریب عبادتگاه‌های ادیان و مذاهب با دستورات اسلام مغایرت دارد؛ اینها اِعمال سلیقه‌های قدرتمندانه هستند که هرازگاهی در کشور صورت می‌گیرند و باید پایان داده شوند. کسانی‌که بین پیکره‌ واحد ملت ایران تفاوت قائل‌اند و آن را دو پیکره می‌بینند، قدرت بینایی‌شان مشکل دارد که باید آن را اصلاح و مداوا کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در عین‌حال خاطرنشان کرد: جامعه اهل سنت ایران علی‌رغم گلایه‌‌هایی که از دولت تدبیر و امید دارد، پس از مشورت‌ها و تبادل‌نظرهایی که بین علما و نخبگان آن صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌اند که در دوران دولت جناب دکتر روحانی فضا برای اهل‌سنت مقداری آزادانه‌تر از دو دوره‌ی قبلی (دولت نهم و دهم) بوده است. بنابراین تمایل اکثر اهل سنت به آقای روحانی است.

وی افزود به اعتقاد جامعه اهل سنت، دولت یازدهم علی‌رغم مشکلات و نقاط ضعفی که داشته است، اما نقاط قوت آن بیشتر بوده است که امیدواریم اگر دولت فعلی مجددا روی کار بیاید در راستای رفع مشکلات و نقاط ضعف تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
باید کشور را دو دستی تقدیم کنیم تا شما راضی بشوید . شما فعلا مدیریت شهرداری که دست شماهاست درست کنید تا برسد به وزارتخانه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
این بنده خدای می خواد کل استان دربست به ایشان تحویل بدهد هر کاری کردند بکنند چندین چند پست های حساس و مدیریت های استانی رو که بهشان دادن انوقت چندین چند بار به مکه مکرمه مشرف شدن در دولت تدبیر و امید استاندار برای ایشان تعیین کردن که کمپلت در اختیار ایشان هستن و تا جای که اقوام بنده می گفتن اصلا شمال استان ول کرده به امان خدا بعدش ناشکری جناب مولوی نمی دانیم از چیست
پاسخ ها
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
چی میگی حسین؟ مولوی عبدالحمید نور چشم ماست.همه جوره به این استان رسیدگی می کند.آنموقع تو می خواهی خاک به خورشید مکی بپاشی؟
ناشکر تویی و آن فامیلت که معلوم نیست چه روانگردانی استفاده می کنید.
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
خدا حفظ کند عمود خیمه را
گرگیج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
سحر خانم درست نور چشم ماست مولانا ولی انصافا مدیریت شهرداری و شورای شهر را قبول داری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
متاسفانه عملکرد همه دولتها در خصوص برادارن سنت با یک دید منفی مورد ارزیابی قرار می گیرد. توحه این برداران را به مقایسه وضعیت و اقدامات صورت گرفته در بلوچستان و مقایسه نمودن ان با اقدامات صورت گرفته در سیستان جلب می کنم .
همچنین مقایسه با وضعیت و امکانات اقلیم بلوچستاان کشور همسایه . چه تعداد روستا با جعیت بالاتر از خانوار100با توحه به پراکندگی گسترده و صعب العبور بودن منطقه فاقد برق و آب و مخابرات وجاده مناسب هستند . چه میزان سرمایه گذاری در چابهار صورت گرفته و در حال انجام است .آیا گاز رسانی ابتدا به ایرانشهر صورت نگرفته است ؟
این درحالی است که در منطقه سیستان به دلیل خشکسالی های متمادی و عدم امکان حفر چاه عمیق کشاورزی و دامداری تابیش از 90 درصد ازبین رفته و بیشتر رو ستاهای مرزی خالی از سکنه شده اند .
با وجود ایجاد مناطق آزاد تجاری بی شمار در کشور که بیشترشان توجیه اقتصادی ندارند .بامطرح شدن طرح ایجاد منطقه آزاد در سیستان که به دلایلی امنیتی و اقتصادی توجیه پذیر است شاهد پخش برنامه های مستند و میزگردهای کارشناسان در این خصوص هستیم که : بیش از این ایجاد مناطق آزاد معنی ندارد .
پیشنهاد می کنم یک بررسی در خصوص میزان وامهای پرداخت شده بالاتر 50 میلیون تومان برای طرح های خود اشتغالی صورت گیرد تا مشخص گردد به کدام منطقه توجه بیشتر ی شده است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار