کد خبر: ۴۲۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷ 16 May 2017

دو تن از علمای مشهور و متنفذ اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان از حسن روحانی و ابراهیم رییسی اعلام حمایت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان همچون سال 92 از حسن روحانی و مولوی علی‌احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری از ابراهیم رییسی اعلام حمایت کرده‌اند.

بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی حسن روحانی، مولوی عبدالحمید از حسن روحانی اعلام حمایت کرده است. همچنین اسحاق جهانگیری در روز 19 اردیبهشت با این عالم اهل سنت دیدار کرده است. جهانگیری در صفحه اینستاگرامش با اشاره به این دیدار نوشت:« همان طورِی که بارها گفته‌ام معتقدم هیچ‌کس نمی‌تواند یک ایرانی را به دلیل اینکه از مذهب دیگری است، قومیت دیگری است، از حقوق‌اش محروم کند. از نظر اجتماعی اقوام باید در همه جای ایران احساس همبستگی و انسجام کنند. کرد و بلوچ و آذری و لر و ترکمن و عرب و فارس، شیعه و سنِی،  همه یکی  هستیم. همه برای ایرانیم. در ایران تنوع قومی وجود دارد. باید بپذیریم که این تنوع قومی تهدید نیست. هیچ قومی از دیگری ایرانی‌تر نیست.»

عکس منتشر شده در اینستاگرام اسحاق جهانگیری

همچنین مولوی عبدالحمید گفته است که« دکتر روحانی با داشتن حداقل ۶/۵ میلیون آرای واجدین شرایط رای دادن در بین اهل سنت و با احتساب آرای بالای برادران مسلمان اهل تشیع، قطعا برنده‌ی نشاط‌آور این دوره ریاست‌جمهوری خواهند بود و من نیز توصیه‌ام به‌همه مومنان و مسلمین ایران همین است.»

استقبال مولوی عبدالحمید از حسن روحانی در جریان سفر سال 93 رییس‌جمهور به سیستان و بلوچستان

در مقابل هم مولوی علی احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم از ابراهیم رییسی اعلام حمایت کرده است.

مولوی سلامی در دیدار با ابراهیم رییسی اظهار کرده است که « رأی مردم امانتی است که ما می‌دانیم حجت‌الاسلام رئیسی این امانت را به دست اهلش می‌رساند. همه نامزدهای انتخابات برای ما قابل احترام است اما انتخاب اصلح نکته‌ای است که همه باید به آن توجه کنیم... امیدواریم دفعه بعد ایشان به‌عنوان رئیس‌جمهور به استان سفر کنند... از جمله دلایلی که بنده ایشان را به‌عنوان نامزد اصلح تشخیص دادم می‌توان به تواضع بی‌نظیر ایشان اشاره کرد. ایشان در دیدارهای متعددی که بیش از این با بنده داشتند همواره جویای احوال مردم محروم سیستان و بلوچستان بوده‌اند... حجت‌الاسلام رئیسی فردی است که در یتیمی بزرگ شده و درد و رنج مردم سیستان و بلوچستان را لمس کرده و با این درد آشنا است. رئیسی فردی مدیر، مدبر و شجاع است.»

حضور مولوی علی‌احمد سلامی در گردهمایی حامیان رییسی در زاهدان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
دورد بر مولوی سلامی نمونه بارز وحدت بین شعیه و سنی در استان سیستان و بلوچستان و بر حق انتخاب ایشان به عنوان نماینده استان در مجلس خبر گان رهبری از سوی برادران شیعه و سنی جای تحسین و تشکر دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
مولوی سلامی بسیار آدم بزرگی است ولی نظر فقط نظر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید رحمه الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار