کد خبر: ۴۲۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 19 May 2017
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت در انتخابات امری حیاتی و وظیفه ملی برای همه ایرانیان است و باید حضوری پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشیم.
وی ادامه داد: مردم باید با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب رئیس جمهوری و اعضای شوراهای شهر و روستا در سرنوشت کشور و استان خود سهیم باشند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با بیان اینکه رای یک امانت است گفت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از آرای مردم صیانت کنند.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: مردم در انتخابات بدون در نظر گرفتن مسائل قومی و قبیله ای به فرد اصلح رای دهند.
وی با اشاره به پیام انتخابات به دشمنان گفت: پیام حضور پرشور در انتخابات انسجام و همدلی مردم و وجود آرامش و امنیت در کشور است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: پیام ما به افرادی که در منازل خود هستند این است که خانه را ترک کنند و پای صندوق های رای بیایند.
به گزارش ایرنا برای جمع آوری آرای مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 2 هزار و 221 شعبه اخذ رای شهری و روستایی استان مستقر شده است.
یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.
وی بیان کرد: در مجموع 201 نفر منتخب شوراها در 37 شهر و حدود 10 هزار و 300 نفر منتخب در بیش از سه هزار و 200 روستای سیستان و بلوچستان به عنوان اعضای پنجمین دوره شوراها انتخاب می شوند. 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمال زهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
واقعا در استان ما رای بر اساس هوش و ذکاوت نیست کاملا قبیله ای است و متاسفانه جوانان و قشر تحصیل کرده ما اون خلاقیت و هوش و درایت خود را به کار نمی گیرند و در انتخاب افراد دچار سر در گمی هستیم و هرچی که بزرگان ما عقاید و اعتقادات قدیمی خود را به خورد جوانان می دهند و جوانان درست بکار بردن نصیحت بزرگان اما در انتخابات یک فکر باطل است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار