کد خبر: ۴۲۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 19 May 2017

خبرگزاری فارس: انتخابات نشانه حضور همیشه در صحنه ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات نشانه حضور همیشه در صحنه ملت ایران است و هرکجا که نظام نیاز به حضور آنها داشته فعالانه حاضر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار کرد: برخی مومنان درون مساجد نشانه‌دار و علامت‌دار هستند که حضورشان اثرگذار است.

وی افزود: دهه تکریم مساجد صرفا برای بهداشت و نظافت نیست بله آمادگی برای ماه مبارک رمضان بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: مسجد در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است و می‌تواند برای ما شاهد و ناظر باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی که سرکار با علم دارند و مسجد که سر و کار با دل دارد، در واقع میزبان مسجد خداوند و مهمان مسجد مسلمان هستند.

سلیمانی گفت: امروز به شکرانه خداوند سازمان اوقاف و کانون مساجد و سازمان تبلیغات و دیگر ارگان‌ها تلاش کرده‌اند تا جایگاه مساجد بیش از پیش شناخته شود، باید فعالیت‌های معنوی مردم را به طور خودجوش در مساجد ببینیم آن وقت مسجد می‌تواند معنای واقعی خود را پیدا کند.

وی بیان کرد: 29 اردیبهشت روز تعیین سرنوشت چهار سال آینده کشور و روز انتخابات روز خلق حماسه جدید است، همچنین روز انتخابات مهمی برای ایفای نقش مردم در حکومت اسلامی است.

امام جمعه زاهدان افزود: در انتخابات می‌توان آحاد جامعه را در قالب حقوق شهروندی مشارکت داد، تاکنون 11 دوره انتخابات برگزار و هفت رئیس جمهوری انتخاب شده‌اند.

وی گفت: انتخابات از بهترین حقوق الهی انسان‌ها و از زیباترین میراث‌های حقوق اسلامی است که امام امت (ره) به یادگار گذاشت، رهبری انقلاب در دیدار هزار نفر از مردم قزوین، سمنان و زنجان انتخابات را جلوه‌ای از اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری عنوان کردند.

وی حضور مردم را مطالبه کرده و اعلام کردند در این روز هرکس رای بیاورد برنده اصلی انتخابات ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سخت انتخابات ایران را رصد می‌کنند تا ببیند مردم ایران چگونه وارد میدان انتخابات می‌شوند.

وی گفت: گروهی دیگر ملت‌های منطقه هستند که با نگاه حسرت‌آمیز به حضور مردم در صحنه چشم دوخته‌اند، انتخابات نشانه زنده بودن و پای کار بودن مردم در عرصه اجتماع است و هرکجا که نظام نیاز به حضور دارد  مشارکت کردند.

خطیب نماز جمعه زاهدان تاکید کرد: ما بیش از 56 میلیون و 410 هزار نفر واجد شرایط رای دادن داریم و بیش از یک میلیون و 354 هزار نفر نیز رای اولی هستند.

سلیمانی بیان کرد: امیدواریم مردم با حضور باشکوه و گسترده خود در این صحنه انتخابات، امروز را به عنوان یک روز تاریخی ثبت کنند.

انتهای پیام/چ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار