کد خبر: ۴۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ 20 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اولویت شمارش آرا مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: به دلیل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری شمارش آرای این انتخابات و اتمام کارهای آن پیش از شمارش آرای انتخابات میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام می‌شود.عباسعلی کدخدایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: انصراف نامزدها در این زمان اثر چندانی ندارد و فقط موجب سرگردانی مردم می شود. وی گفت: البته هر نامزدی می تواند هر زمانی اعلام انصراف کند اما زمان از جهت اوضاع و احوال انتخابات برای انصراف گذشته و بی اثر است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آرای خود را در کدام مناطق تهران به صندوق انداختند؟
انتخابات ریاست جمهوری 96 در شعب اخذ رای برگزار شد و نامزدهای این انتخابات در همان ساعات ابتدایی آراء خود را به صندوق انداختند.در ابتدا سید مصطفی هاشمی‌طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مدرسه شهید قاسم زاده خیابان شهید عراقی، رای خود را به صندوق انداخت. و همزمان با هاشمی‌طبا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه ارشاد تهران، رای خود را به صندوق انداخت. پس از آنها نوبت به سید مصطفی آقا میرسلیم رسید و این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد قبا تهران، رای خود را به صندوق انداخت. و در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد ارشاد شهرری، رای خود را به صندوق انداخت.

ماجرای سوءاستفاده از انگشتر رهبری
رهبر انقلاب ٣ماه است که از انگشتر عقیق کبود استفاده می‌کنند، انگشتری که بارها در تصاویر مختلف دیده شده و صحت آن در عکس‌های زیر به خوبی قابل مشاهده است.در این میان صبح امروز در طی مراسم رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، عده ای دست به ساخت شایعه‌ای در خصوص این انگشتر عقیق زده و مسئول شایعه سازی به نفع خود شدند!در توضیح این شایعه کافی است دقت خوانندگان را به تفاوت ساده و جزئی بین دو رنگ مشابه جلب کنیم، دو رنگ متفاوت که گویا در نگاه عده‌ای هیچ تفاوتی نداشته‌اند. یک منبع آگاه در دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای با تکذیب این گمانه‌زنی‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب انگشترهای مختلف را به جهت استحباب آن استفاده کرده و تفسیر انتخاباتی از انگشترهای ایشان صرفا شیطنت برخی رسانه‌ها است.

توصیه آیت الله جنتی به پیروز انتخابات
آیت الله احمدی جنتی دبیر شورای نگهبان پیش از ظهر امروز پس از شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همیشه مردم دعوت مقام معظم رهبری را برای مشارکت گسترده در انتخابات اجابت کرده اند، اظهار داشت: مردم همیشه با عقیده و ایمان سر صندوق های رأی حضور یافتند و می دانند که این یک وظیفه شرعی و ملی است. دبیر شورای نگهبان پس از شرکت در انتخابات با ابراز امیدواری برای اینکه کارها در درست افراد انقلابی باشد تأکید کرد: هر کس رئیس جمهور شد، افراد انقلابی را برای همکاری برگزیند.

توصیه‌های زودهنگام امام جمعه تهران به رئیس‌جمهور بعدی
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز پس از تاکید بر تقوای الهی خاطرنشان کرد: امروز روز انتخابات است، انتخاب رئیس‌جمهور و انتخاب شورا، در همین باقی مانده از وقت امروز تقوا را مراعات کنید بکوشیم به وظیفه عمل کنیم و امنیت انتخابات را درک کنیم. فردی انتخاب می‌شود که مدیریت اجرایی کشور را چهار سال برعهده خواهد گرفت این فرد باید بسیار فعال، به فکر ضعفا، پاک، به فکر اسلام، به فکر پیاده کردن قوانین مخصوصاً قانون اساسی باشد. *مناظره‌ها و رقابت‌ها تمام شده و اینک زمان رفاقت است. از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود. آنچه در مناظره گفته شد براساس نیت درونی منتخبان بود اینک وظیفه نامزدها اخوت، برادری، صمیمیت، صفا، محبت و همکاری است. اگر جمله‌ای گفته شد که در شان انقلاب و مردم نبوده نامزدها باید توبه کرده و از مردم عذرخواهی کنند.

واکنش موگرینی دربارۀ انتخابات ایران
موگرینی گفت: درباره نتایج احتمالی نظر نمی دهم ولی مطمئنا انتخابات ایران را از نزدیک دنبال می کنیم؛ چرا که این کشور بازیگری مهم نه تنها در خاورمیانه که در آسیا است. وی ادامه داد : قطعا این انتخابات مهمی است و تنها می توانم امیدوار باشم که همه شهروندان ایران به خوبی از حق رای خود استفاده کنند.

پاسخ سخنگوی وزارت کشور به اعتراض ستاد رئیسی 
سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور درباره اعتراض ستاد حجت الاسلام رئیسی و هواداران او مبنی بر آنکه شهرت او در اطلاعیه های وزارت کشور قید نشده گفت: تمام موازین قانونی در اطلاعیه های وزارت کشور رعایت شده است، اسامی نامزدها نیز روز 28 اردیبهشت به تمام فرمانداری ها ارسال شد. از این رو به هیچ عنوان این موضوع اعتراضی که مطرح شد وجهی ندارد یعنی شهرت ایشان هم آمده است. هر کسی هم از روند برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشد قانونگذار پیش بینی کرده است و می تواند اعتراض خود را به مراجع ذی ربط ارائه کند.
 
آخرین توییت انتخاباتی جهانگیری
اسحاق جهانگیری در صفحه توییتر خود نوشت:از معطلی در صف‌های اخذ رای ناراحت نشوید.با تحمل این معطلی چند ساعته سرنوشت چندین ساله خودتان و فرزندانتان رقم می‌خورد.

احمد توکلی در بیمارستان بستری شد
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم و رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت صبح امروز(جمعه 29 اردیبهشت) به‌دلیل فشارهای کاری ایام منتهی به انتخابات در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد.

 هشدار انتخاباتی دادستان تهران به رسانه ها
 دادستان تهران گفت:‌مردم و کاندیداها به هیچ اخباری توجه نکنند و منتظر بمانند تا نتیجه نهایی از طریق وزارت کشور اعلام شود. پیروز نهایی در انتخابات مردم هستند و رسانه‌ها نباید به برد و باخت بودن نتایج و نامزدها دامن بزنند.عباس جعفری دولت‌آبادی پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد لرزاده، در جمع خبرنگاران گفت:جا دارد از این شور انتخاباتی که مردم به وجود آورده‌اند تشکر و قدر دانی و درخواست کنم که در این ساعات از انتشار اخبار تخلف تقلب و یا گمانه‌زنی‌ها در مورد نتایج انتخابات خودداری کنند. دادستان تهران افزود: مردم و کاندیداها به هیچ اخباری توجه نکنند و منتظر بمانند تا نتیجه نهایی از طریق وزارت کشور اعلام شود. پیروز نهایی در انتخابات مردم هستند و رسانه‌ها نباید به برد و باخت بودن نتایج و نامزدها دامن بزنند.

رأی تتلو به رئیسی
 امیر حسین مقصودلو (تتلو) تصویر برگه رای خود به ابراهیم رئیسی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

اولویت شمارش آرا مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری است/ماجرای سوءاستفاده از انگشتر رهبری/توصیه‌های زودهنگام امام جمعه تهران به رئیس‌جمهور بعدی/پاسخ سخنگوی وزارت کشور به اعتراض ستاد رئیسی 


رئیسی از روستاییان خواست تا رای خود را در شهرها به صندوق بیاندازند
به دنبال اتمام تعرفه در اکثر روستاها و حاشیه شهرها در کشور، ستاد رییسی از مردم خواست تا با حضور در مراکز شهرها در انتخابات شرکت کنند. رویداد این خبر را منتشر کرد.

۲۱۹ نامه شکایت نمایندگان رئیسی به شورای نگهبان و وزارت کشور
یک مقام مسئول در ستاد سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد که نمایندگان این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مستقر در شورای نگهبان و وزارت کشور ، تا این ساعت به ترتیب با ارسال ۱۱۲ و ۱۰۷ نامه، تخلفات و رفتارهای غیر قانونی بروز کرده در روند انتخابات را گزارش کرده اند. فارس این خبر را منتشر کرد.

«راهزنان رای» پدیده جدید انتخابات این دوره!
کانال رسمی ستاد رئیسی مدعی شد، علاوه بر تخلفات عدیده ای که مسئولان اجرایی انتخابات در داخل شعب اخذ رای  داشته اند؛ پدیده جدید «راهزنان رای» هم به پرونده تخلفات دولت در انتخابات امروز افزوده شد. بر اساس گزارش های دریافتی متعدد از استانهای مختلف کشور، در مسیرهای منتهی به شعب اخذ رای که تحت نظارت ناظران انتخابات نیست، افراد مختلفی از مدیران و کارکنان ادارات دولتی، اعضای ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور فعلی نیز برخی چهره ای ذینفوذ محلی و... در مسیر افرادی که در حال رفتن به محل اخذ رای هستند قرار گرفته  و با وعده و وعید  آنها را برای رای دادن به کاندیدای خود ترغیب می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار