کد خبر: ۴۲۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 21 May 2017
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون سبز پوشی شاخص کل بورس، ارزان شدن سکه طرح جدید، افزایش 2.1 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته، ارزانی دلار در کانال 3700 و معاملاتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار میان عربستان و آمریکا را در بر دارد.



سبز پوشی حافظ به انتخاب دوباره روحانی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 733 واحدی به رقم 81 هزار و 77 واحد رسید. همچنین تمامی شاخص های منتخب بورس تهران با رشد همراه بودند. بر اساس این گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 251 واحدی به رقم 27 هزار و 781 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 251 واحد رشد، عدد 17 هزار و 673 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 197 واحد افزایش داشت و به عدد 13 هزار و 841 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد همراه بود و با افزایش 968 واحدی به رقم 88 هزار و 593 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با افزایش 373 واحدی به رقم 56 هزار و 158 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با رشد 2401 واحدی، عدد 180 هزار و 309 واحد را به نمایش گذاشت.

سکه طرح جدید ارزان شد

در جریان معاملات امروز(شنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۳۰۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان، نیم سکه ۶۶۱ هزار تومان، ربع سکه ۳۷۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۸ هزار تومان است.

افزایش 2.1 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

تنش های سیاسی در آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان معاملات روز جمعه با 0.6 درصد افزایش به 1255 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2.1 درصدی روبرو شد.  به گزارش سایت طلا، ینس پدرسن تحلیلگر ارشد دانسکه بانک در این باره تاکید کرد: ما با تنش های سیاسی در آمریکا روبرو هستیم که موجب کاهش ارزش دلار شده است. این مساله موجب تقویت قیمت جهانی طلا شده است. البته هنوز معلوم نیست که طلا بتواند روند صعودی قیمت را طی هفته آینده نیز ادامه دهد. طلا معمولا یک سرمایه گذاری جایگزین برای شرایطی است که تنش های سیاسی و نگرانی های مالی در بازارهای بین المللی تشدید می شود.

ارزانی دلار در کانال 3700 پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات

در پایان معاملات بازار آزاد ارز، هر دلار آمریکا با کاهش 192 ریال نسبت به روز پنجشنبه به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 414 ریال فروخته شد. یورو نیز روندی صعودی داشت و با افزایش 82 ریال به رقم 42 هزار و 100 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات 10 هزار و 286 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پایان هفته قبل، 40 ریال ارزان تر فروخته شد.

معاملاتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار میان عربستان و آمریکا

امین نصر، مدیر اجرایی شرکت آرامکو بیان کرد، انتظار می‌رود شرکت عظیم ملی آرامکو عربستان قراردادهایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار با شرکت‌های امریکایی در روز شنبه امضا کند، این اقدام بخشی از مجموع عملیات مربوط به تنوع بخشی اقتصاد عربستان فرای صادرات نفت می‌باشد. امین نصر در حالی با خبرنگاران در یک کنفرانس عالی رتبه متشکل از مدیران ارشد کسب و کار عربستان و امریکا صحبت می‌کرد که هزمان رئیس جمهور امریکا در حال بازدید از ریاض عربستان بود. وی بیان کرد ۱۶ قرارداد با ۱۱ شرکت امضا خواهد شد که شامل موافقتنامه هایی برای سرمایه گذاری‌های مشترک می‌باشد. مقامات پیش از این اعلام کرده بودند که بسیاری از توافقات که قبلا کلیاتشان بیان شد، در حال بررسی و آماده سازی می‌باشند. امین نصر اظهار داشت که ما انتظار داریم معاملاتی که امروز امضا خواهد شد موجبات تجارت دو جانبه بین دو کشور را به طور چشمگیری افزایش دهد، وی همچنین خاطر نشان کرد شرکت آرامکو در حال حاضر سالیانه ۶. ۵ میلیارد دلار از کالا‌ها و خدمات خود را از تامین کنندگان آمریکایی تهیه می‌نماید.

واردات سیگار مشروط شد

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور شرایط جدید واردات سیگار از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال را اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت علی اصغر رمزی با اشاره به الزامی شدن اظهار شناسه کالا در پیش فاکتور برای ثبت در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت تصریح کرد:  این اقدام در راستای مراحل اجرای شناسه رهگیری برای محصولات دخانی انجام گرفته است. رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود :بر اساس این تصمیم، واردکنندگان  سیگار با شماره تعرفه گمرکی ۲۴۰۲۲۰۰۰ ملزم به درج شناسه کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت شده اند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار