مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی زندان های سیستان و بلوچستان
حجت الاسلام موحدی راد دادستان مرکز استان با حضور در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی زندان های استان در سخنانی ضمن تشکر از مسئولین زندان های استان و زندان مرکزی زاهدان گفت: بسیار ارزشمند است که مسئولین زندان یک رقابت معنوی ایجاد کنند تا از طریق آن عده ای از مددجویان، سربازان، کارکنان و خانواده کارکنان حول قرآن جمع شوند.
کد خبر: ۴۲۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 24 May 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دادستان زاهدان با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: قرآن شفاعت کننده ای است که فردای قیامت اگر شفاعت کند حتما پذیرفته می شود و اگر قرآن از کسی روی برگرداند اهل بیت (ع) هم از او شفاعت نخواهند کرد. البته اگر قرآن کسی را نفرین کند، یقینا نفرین قرآن هم به درگاه الهی پذیرفته می شود. وی ادامه داد: بنا به فرمایش حضرت علی (ع) در خانه ای که قرآن تلاوت شود برکت خانه زیاد می شود و با خواندن قرآن فرشته ها را به خانه خود دعوت می کنید و شیطان را از آنجا بیرون می رانید از همین روی در خانه و خانواده قرآنی، احترام زن و شوهر و اعضای خانواده نسبت به هم زیاد است و اختلافات خانوادگی بین همسران و فرزندان کم می شود از طرف دیگر در خانه ای که قرآن جایگاهی نداشته باشد برکت هم وجود ندارد. لذا صاحب خانه به دنبال خلاف و قاچاق و امثالهم هم می رود و خانواده را به سمت نابودی سوق می دهد. وی افزود اگر جامعه را آسیب شناسی کنیم مشاهده خواهد شد کسانی که به زندان می افتند با قرآن غریبه هستند. حجت الاسلام علی موحدی راد در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مراتب تمسک به قرآن پرداخت و گفت: اولین مرتبه تمسک به قرآن قرائت آن است چنانکه امام صادق (ع) فرمود اگر ۷۰ بار سوره حمد را به مرده ای بخوانید و او زنده شد تعجب نکنید. مرتبه دوم تمسک به قرآن تدبر و تعقل در قرآن است. اساسا قرآن آمده و آیات زیادی با عبارات افلا تفکرون، افلا تعلمون، افلا یعقلون و … آورده است تا ما بفهمیم و فکر کنیم مگر نه اینکه یک ساعت فکر کردن برتری دارد بر هفتاد سال عبادت.دادستان عمومی و انقلاب زاهدان عمل به آیات قرآن را سومین مرتبه تمسک به قرآن معرفی نمود و گفت قرآن را زیاد بخوانید که خیر و برکت دارد اما بدانید که این پله اول است ولی هدف این است که آنچه در قرآن آمده را بفهمیم و عمل کنیم پس ترجمه و تفسیر قرآن را هم زیاد بخوانید تا بتوانید عمل کنید که اگر به قرآن عمل کنیم مثل چراغی درخشنده مسیر زندگی ما را روشن می کند. 

همچنین مولوی عبدالمجید شه بخش از علمای اهل سنت که دیگر مهمان این مراسم بود در سخنانی با ذکر معجزات پیامبران الهی بیان داشت: معجزه یعنی کاری که دیگران از انجام آن ناتوان باشند و معجزه هر پیامبری با پیامبر دیگر تفاوت داشته است، چون اندیشه و نگرش مردم هر زمانی تفاوت داشت، چنانکه در زمان حضرت موسی (ع) جادوگری رونق داشت.

وی افزود برای همین خداوند به او عصایی به عنوان معجزه عطا فرمود که جادوی همه جادوگران را ببلعد و باعث ایمان آوردن آن ها شود. وی ادامه داد: در دوره حضرت عیسی (ع) طبابت رونق داشت و اطبای زیادی وجود داشت، اما آنها از علاج کور مادرزاد و بیمار برصی ناتوان بودند و خداوند به عیسی (ع) معجزه ای داد که هم این دو بیماری را مداوا کند و هم مردگان را به اذن خدا زنده کند. در زمان پیامبر اسلام بحث شعر و شاعری رواج داشت و همه طوایف شعرایی داشتند که با زبان شعر از قوم و طایفه خود تعریف و تمجید می کردند. مردمی که هیچگاه از زبان پیامبر شعری نشنیده بودند به یکباره آیات فصیح کلام وحی را می شنیدند که معجزه ای عظیم بود.این روحانی برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر اسلام معجزات دیگری هم داشت اما اصلی ترین معجزه ایشان قرآن است. اگر عصای موسی (ع) با او رفت و اگر دم عیسی (ع) با او رفت خداوند به پیامبر اسلام که پیامبر آخرالزمان است معجزه ماندگاری داد که تا روز قیامت باقی می ماند و با آنکه دشمنان برنامه ریزی ها و توطئه های زیادی برای کمرنگ کردن آن داشته اند اما خداوند از این معجزه محافظت نموده است.

مدرس حوزه علمیه مکی زاهدان ادامه داد: قرآن کتابی پرخیر و برکت است که در آن شفا قرار داده شده و باید شکر گزار خداوند باشیم که چنین کتابی به ما عطا نمودهکه اهتمام به آیات آن پیدا کردن راه درست برای زندگی است زیرا قرآن بخوبی راه روشن را از ظلمت و تاریکی جدا کرده و مسیر را به تمام بشر و جوامع نشان داده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار