در پی گرمای بی سابقه اخیر در سیستان‌وبلوچستان
وزیر نیرو صبح امروز به عنوان نماینده دولت و برای بررسی مشکلات پیش آمده در اثر گرمای شدید در سیستان و بلوچستان وارد چابهار شد. وزیر نیرو در بدو ورود به فرودگاه بین المللی کنارک اعلام کرد به دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری مشکلات آب و برق ناشی از گرمای بی سابقه اخیر به سیستان‌وبلوچستان آمده است.
کد خبر: ۴۳۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 04 June 2017
سفر وزیر نیرو به جنوب سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات ناشی از گرما/ وزیر نیرو: به دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری موضوع آب و برق به استان آمدم/ برنامه ریزی های بسیار خوبی برای توسعه استان در حال انجام است/ به زودی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی در استان کلنگ زنی می شود
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان در پی اوج گیری گرمای بی سابقه و طوفان شدید طی هفته اخیر در سیستان و بلوچستان و به دنبال آن وقوع چند مورد حادثه در بخش برق سیستان و بلوچستان و همچنین قطع آب در اثر قطعی برق، مشکلاتی برای مردم این استان در شهرهای مختلف همچون زاهدان، چابهار، راسک و نیکشهر پیش آمد.
 بر این اساس، به دنبال پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو به دستور رییس جمهوری و با همراهی آرش کردی مدیرعامل توانیر و حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور عازم کنارک شد.

همچنین در سفر امروز با همراهی استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح پست ۶۳ GIs چابهار برای تامین برق پایدار این شهر هم افتتاح خواهد کرد.
در این سفر وزیر نیرو از سد پیشین هم بازدید خواهد کرد.

برپایه این گزارش وزیر نیرو گفت: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان انجام شده و بنا این است که در ماه های آتی علاوه بر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که چند ماه قبل کنگ زنی شد، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی دیگر آغاز شود.
 
حمید چیت چیان تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان انجام شده و بنا این است که در ماه های آتی علاوه بر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که چند ماه قبل کلنگ زنی شد، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی دیگر آغاز شود.

وی اظهار داشت : با توجه به گرمای بی سابقه ای که در جنوب سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده منجر به بروز مشکلاتی در زمینه آب و برق شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: بنا به دستور رییس جمهور محترم به این استان آمدیم بلکه مشکلات مردم شریف استان را هر چه سریعتر بویژه در زمینه آب و برق رفع کنیم.
وی تصریح کرد: باید گفت که در سال های اخیر اقدامات گسترده ای در استان انجام شده شده است. 
چیت چیان تاکید کرد: از جمله اقدامات انجام شده می توان به؛ آبرسانی به ۵۰۰ روستا، کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی که به زودی در دستورکار قرار می گیرد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی اقدامات بسیار خوبی در استان در حال انجام و برنامه ریزی است و ما نیز با جدیت تمام تمام این برنامه ها را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.
چیت چیان گفت: بنا این است که منابع اجرای این طرح ها را عمدتا از منابع داخلی وزارت نیرو تامین کنیم.

خبر تکمیلی ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
چرا وزرای دولت فقط به جنوب استان رسیدگی می کنند. آیا سیستان هیچ مشکلی ندارد؟!!!!!!!!!!!!!11111
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
بله آقا مسعود شمال استان چون در تمامی موارد دین خودشان به انقلاب و امام و رهبری ادا کردن حالا حالا باید تاوان پس بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
چرا حرف بیخود میزنید؟ جنوب استان دما رسیده به ۶۶ درجه،نماینده دولت پاشه بیاد شمال استان چکار کنه؟
چقدر شما دوتا توقعتون زیاد و بی ارتباط است؟ الان هم که تعرفه برق تون رو کم کردن بخاطر سفر وزیر به جنوب استان
چرا [شما دو نفر] نمیتونید خودتون رو با اکثریت متحد کنید و اینقدر منم منم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
راست میگی،هرچی میشه این دو نفر میان میگن ماچی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
اينگون مشكلات... فراهم ميكند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار