رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار:
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار افق‌های تولید و اشتغال را در چابهار روشن دانست و گفت به همت کارگروه رفع موانع تولید، شاهد ارتقای شاخص‌های تولید و اشتغال در سال جاری خواهیم بود.
کد خبر: ۴۳۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 11 June 2017

عبدالله امیریان در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت بحث اشتغال با توجه به ظرفیت‌های چابهار، در حوزه واحدهای تولیدی و عمرانی نسبت به سایر شهرستان های استان از اوضاع خوبی برخوردار است. ضمن آنکه با حمایت‌های دولت تدبیر و امید پروژه‌های چهارگانه بزرگ و در سطح ملی پتروشیمی، راه‌آهن، توسعه بندر شهید بهشتی و فولاد در حال اجرا می‌‌باشند.

افق اشتغال و تولید در چابهار بسیار روشن است/ پروژه‌های ملی پتروشیمی، فولاد، بندر و راه‌آهن نقطه ثقل اشتغال در منطقه/ فعالیت های محرومیت زدایی پتروشیمی الگوی سایر صنایع باشد

وی افزود توجه ویژه نظام در خصوص توسعه سواحل مکران و در راس آن توصیه موکد مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران و تلاش های دولت در منطقه از عوامل این رونق اشتغال در منطقه است.

رئیس اداره کار شهرستان چابهار تعداد شاغلین این شهرستان را طبق شاخص‌های قانون کار 41000 نفر در قالب 3100 کارگاه بیان نمود و گفت با اینکه پروژه پتروشیمی یک طرح نوپاست و هنوز به پیک کاری خود نرسیده است، لیکن طبق آخرین آمار تا 500-450 نفر روزانه در این شهرک مشغول به کار هستند که البته این آمار بسته به وضعیت پروژه متغیر است.

وی ضمن تقدیر از تعامل مجموعه توسعه پتروشیمی نگین مکران (متولی ساخت شهرک پتروشیمی مکران) با اداره کار این شهرستان گفت در خصوص جذب نیرو همکاری خوبی بین مدیریت پتروشیمی مکران با اداره کار وجود دارد.

امیریان با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال بیان داشت متولی اشتغال همه ارگان‌ها، نهادها و ادارات هستند، ولی طبق قانون کار، سهم زیادی ازین موضوع درخصوص سامان‌دهی منابع انسانی به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی توصیه نمود صنایع از بین افرادی که در اداره کار ثبت نام کرده اند با اولویت نیروهای بومی استفاده کنند و گفت در پتروشیمی نسبت افراد بومی به غیربومی در هر طرح متفاوت است و این نسبت از 60درصد بومی- 40 درصد غیر بومی تا 80درصد بومی-20 درصد غیربومی متغیر است.

رئیس اداره کار چابهار افزود نگاه دولت و نظام به سیستان و بلوچستان و خصوصا در چابهار نگاهی ویژه است و چشم انداز خوب و روشنی در خصوص اشتغال در منطقه وجود دارد و موضوع توسعه سواحل مکران متضمن این افق روشن است.

امیریان ادامه داد متاسفانه طی سنوات گذشته اغلب واحدهای تولیدی به علل مختلف از جمله ضعف مدیریتی و کمبود نقدینگی تعطیل شدند و یا با حداقل نیرو و ظرفیت تولید می کردند که با تدبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 95 بسیاری از این شرکت ها احیا شدند. وی تزریق نقدینگی و تغییر مدیریت را دو روش مهم برای احیای واحدهای تعطیل و کم کارکرد دانست و گفت با تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال، کارگروه رفع موانع تولید که اداره کارهم عضو آن است مشکلات واحدها را بررسی می نماید و نسبت به حل آن مشکلات اقدام می کند.

وی افزود با تدبیر کارگروه رفع موانع تولید امیدواریم صنایع تعطیل و آن دسته از واحدها که با تمام ظرفیت کار نمی کنند در سال جاری از این مشکلات خارج شوند و در چهار ناحیه صنعتی رمین، نگور، بریس و پسابندر و شهرک صنعتی چابهار شاهد رشد تولید و اشتغال خصوصا در صنایع مرتبط با شیلات، صیادی و کنسرو سازی که از صنایع عمده منطقه می‌باشند باشیم.

امیریان همچنین گفت عدم پرداخت مطالبات کارگری از عمده موارد تخلف کارفرمایان منطقه است که خود این موضوع اکثرا به علت تاخیر در پرداخت صورت وضعیت کارفرما توسط کارفرمای مادر است. البته خوشبختانه در سال گذشته با وجود مشکلات مالی کشور، اکثر پرداخت ها به روز گردید که جا دارد از پتروشیمی مکران در خصوص این مورد نیز تشکر گردد که در حوزه پرداخت به پیمانکاران در بیش از 95 درصد موارد به روز و زیر یک ماه است که متعارف این مدت برای پروژه های عمرانی 45 روز است.

وی با اشاره به توزیع سبد ارزاق و حمایتی شب عید توسط پتروشیمی مکران در بین محرومین منطقه گفت توزیع سبد غذایی وامنیت غذایی در دستور کار معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی و ... نیز متولی این امرهستند. وی افزود پتروشیمی مکران نیز در شب عید حدود 2000 سبد غذایی را بین افراد محروم و نیازمند منطقه توزیع نمود که جا دارد از ایشان تقدیر شود.

امیریان در خاتمه گفت بسیاری از مردم این منطقه محروم هستند و در دهک سوم آسیب‌پذیر جامعه قرار دارند که توزیع ارزاق شب عید علاوه بر بحث ثواب اخروی در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای رفاه مردم محروم نیز تاثیر دارد که امیدواریم سایر صنایع نیز از این قبیل اقدامات خیرخواهانه و محرومیت زدا انجام دهند. وی همچنین گفت البته انتظار از صنایع و پروژه‌های عمرانی علاوه بر انجام این قبیل اقدامات، کمک به موضوعات آموزش، بهداشت، ساخت مدرسه و غیره در منطقه می‌باشد. در هر صورت کار پتروشیمی بسیار پسندیده و قابلیت الگوبرداری توسط سایر صنایع است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فاطمه گودرزی
|
Netherlands
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
این دوره چقدر اخبار خوب از سیستان و بلوچستان و چابهار به گوش میرسد.جای انید زیادی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
فاطمه خانم،یه کلاس املا برو خیلی بد می نویسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
راست میگی،موافقم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار