رئیس اداره بهزیستی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان نیازمند راه اندازی بیش از 300 مهد کودک در مناطق روستایی و شهری است تا کودکان بتوانند آموزش های قبل از رفتن به مدرسه را فرا بگیرند.
کد خبر: ۴۴۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶ 22 June 2017
حسن تاوانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 35 مهد کودک روستایی و هشت مهد کودک شهری در شهرستان چابهار راه اندازی شده و هزار و200 کودک در آنها پذیرش شده اند.
وی افزود: در هر روستایی که 30 کودک کمتر از 6 سال وجود داشته باشد مهد کودک راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: چنانچه شوراها و دهیاران با مشارکت اداره بهزیستی و با در اختیار گذاشتن 2 اتاق مناسب و معرفی مربی بومی زن دارای مدرک دیپلم و بالاتر اقدام کنند در آن روستا مهدکودک راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: در هر مهد کودک روستایی 30 نفر از کودکان از یک وعده غذای گرم رایگان بهره مند می شوند و هزینه و دستمزد مربی نیز توسط اداره بهزیستی پرداخت می شود.
رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: پارسال یک میلیارد ریال برای یک وعده غذای گرم در مهدکودک ها هزینه شده است.
تاوانه اظهار داشت: شهریه برای هر کودک ماهانه 140 هزار ریال است و چنانچه خانواده نتوانستند تامین کنند بهزیستی آن را به مربی پرداخت می کند.
وی افزود: هم اینک 630 معلول تحت حمایت اداره بهزیستی چابهار قرار دارند که علاوه بر اینها سه هزار و 215 معلول نیز در صف انتظار و پشت نوبت هستند.
وی گفت: همچنین 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیر پوشش و هزار و 37 نفر نیز پشت نوبت برای حمایت هستند.
وی بر تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و 252 معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی تاکید کرد و افزود: سازمان بهزیستی کشور اقدامات خوبی در چابهار آغاز کرده است.
وی راه اندازی سرپناه برای کارتن خواب های زن و مرد، ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر و اورژانس های اجتماعی و پایگاه ها را از جمله کارهای ارزشمند در چابهار عنوان کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار