مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره متمرکز آواها و نواهای محلی استان از 13 تا 15 تیرماه امسال به طور متمرکز در زاهدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸ 22 June 2017
حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمونه ای از این جشنواره ها در سالهای قبل به صورت پراکنده برگزار می شد که مقرر شده از این پس به طور متمرکز در زاهدان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه موسیقی سیستان و بلوچستان در ایران جایگاه ویژه ای دارد ادامه داد: همچنین جشنواره موسیقی های عرفانی در سراوان و موسیقی های حماسی در چابهار برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: تجلیل و ثبت آثار برخی نوازنده های محلی به منظور حفظ ارزش معنوی این افراد در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان قرار دارد.
وی با اشاره به سینما سیار سیستان و بلوچستان افزود: این سینما به منظور بهره مندی افراد محروم و نیز توسعه فرهنگ سینما در استان با پنج دستگاه درحال فعالیت است که قیمت هر یک از دستگاه ها حدود 330 میلیون ریال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فعالیت این سینما در شهرستان زهک آغاز و قرار است در شهرستانهای ایرانشهر، سراوان، نیکشهر و کنارک نیز به نمایش گذاشته شود.
مسگرانی با اشاره به اوقات فراغت تابستان اظهار داشت: به منظور بهره وری مردم از اوغات فراغت پنج پایگاه مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی در خرمشهر، فرهنگسرای جوان در خیابان شهید برفی، هنرستان هنرهای زیبا دختران در خیابان امیرالمومنین، هنرستان هنرهای زیبای پسران در بزرگمهر و مجتمع فرهنگی نهج البلاغه در کنار مسجد بعثت در زاهدان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وظیفه نظارتی را در برگزاری این انتخابات دارد و در این زمینه هیچ کوتاهی نکرده است.
وی ادامه داد: انتخابات خانه مطبوعات از مرکز به صورت الکترونیکی برگزار می شود و به دلیل بروز مشکلاتی در این سیستم برگزاری انتخابات با مشکلاتی روبه رو شده است.
وی افزود: تمام تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نام نویسی از تمام افراد فعال در حوزه رسانه بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور تعیین تکلیف پایگاه های خبری و رسانه های بدون مجوز باید با مسئولان آنها نشست برگزار کرد و در صورتی که اقدام به اخذ مجوز نکنند از طریق قانون با آنها برخورد خواهد شد.ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار