دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه تروریستی در چابهار گفت: در این رابطه پنج متهم دستگیر که 2 نفر آنان اتباع بیگانه هستند و به همراه پرونده به دادسرای ویژه زاهدان ارجاع داده شدند.
کد خبر: ۴۴۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 23 June 2017
حجت الاسلام علی موحدی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دستگیری 2 نفر از عاملان ترور هشت مرزبان ما در سال 94 گفت: این متهمان جزو گروهک جیش الظلم بودند که اواخر اردیبهشت ماه امسال دستگیر شدند. 
وی ادامه داد: براساس قانون اساسی عضویت در گروهک های تروریستی حکم محاربه را دارد. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده موسسه مالی کاسپین گفت: 105 میلیارد ریال به هزار و 820 نفر از مشتریان موسسه مالی و اعتباری کاسپین تا کنون در استان پرداخت شده است. 
وی افزود: براساس دستور بانک مرکزی تا کنون به مشتریان موسسه مالی و اعتباری کاسپین تا سقف 200 میلیون ریال پول آنها برگشت داده شده است. 
وی ادامه داد: همچنین براساس دستور بانک مرکزی 10 درصد از پول مشتریان در موسسه کاسپین باقی می ماند تا این افراد مشتری این موسسه به حساب آیند. 
موحدی راد افزود: تا کنون جلسات متعددی با استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار زاهدان در رابطه با موسسه مالی و اعتباری کاسپین برگزار شده است. 
وی بیان کرد: نماینده دادستان در موسسه مالی و اعتباری کاسپین حضور دارد و شکایات مردم را در این رابطه دریافت می کند. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده تصرف در اموال دولتی در منطقه آزاد چابهار گفت: 6 نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدند که برای 2 نفر از آنان قرار منع تعقیب صادر شده است. 
وی با اشاره به پرونده خوراندن اسید به کارمند حراست بهداشت در زابل اظهار داشت: جنایی بودن این پرونده منتفی شده است. 
حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اختلاس در شهرداری زابل گفت: اسفند سال گذشته یک کارمند شهرداری و یک نفر با شغل آزاد در رابطه با این پرونده بازداشت شدند. 
وی افزود: فردی که شغل آزاد داشته در خیابان افرادی را که دنبال پروانه ساخت و ساز بودند شناسایی و به کارمند شهرداری مورد نظر ارجاع می داد و وی بعد از دریافت وجوهی به صورت غیرقانونی برای این افراد پروانه مورد نظر را صادر و پرونده ها را نیز به منظور از بین بردن سابقه به نحوی معدوم می کرد. 
وی ادامه داد: کارشناسان پس از بررسی پرونده ها میزان اختلاس را تا 2 میلیارد ریال ثابت کرده اند. 
وی با اشاره به پرونده قاچاقچی بین المللی «ن.ب» معروف به قورباغه مکران گفت: براساس بررسی های صورت گرفته افزون بر 300 تن مواد مخدر در حساب دفتری وی وجود دارد. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: حساب دفتری این قاچاقچی بین المللی توسط کارشناسان خط دادگستری بررسی و صحت دست خط وی تایید شده است. 
حجت الاسلام موحدی راد اظهار داشت: 118 منزل مسکونی از این فرد در کشور شناسایی و 135میلیارد ریال پول نقد نیز توقیف شده است. 
وی ادامه داد: این قاچاقچی سند منازل مسکونی را به نام اقوام خود به ثبت می رسانده است. 
وی با اشاره به پرونده کیشکور خودرو افزود: این متهم در استان گلستان سه هزار شاکی و در سیستان و بلوچستان 500 شاکی دارد. 
وی بیان کرد: به گفته وکیل متهم پرونده، 320 میلیارد ریال از اموال وی شناسایی و توقیف شده است. 
وی خاطر نشان کرد: هفت تا 10 هزار میلیارد ریال میزان کلاهبرداری این فرد تخمین زده شده است. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده کانون ازدواج آسان گفت: پرونده متهم به دادگاه ارجاع و حکم آن نیز صادر شده است اما متهم به حکم صادر شده اعتراض کرده است. ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار