رئیس دادگستری زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 671 پرونده در سال گذشته منجر به طلاق شده که افزون بر 60 درصد آنها توافقی بوده است.
کد خبر: ۴۴۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 23 June 2017
ابوالفضل نجفی در نشست با خبرنگاران زابل افزود: این در حالیست که در سال 94، 564 پرونده منجر به طلاق شده و نشان می دهد که آمار طلاق در سال 95 افزون بر 20 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به علل اصلی طلاق در زابل گفت: مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، رواج شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و شبکه های مجازی از علل طلاق در زابل است.
رئیس دادگستری زابل تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده و اعتیاد و فقر نیز زمینه ساز بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.
وی افزود: افراد معتاد برای تامین مواد مخدر ابتدا دست به فروش اموال شخصی خود می زنند و پس از آن سرقت های خرد و بزرگ را در سطح شهر انجام می دهند.
نجفی ورود جدی دستگاههای دست اندرکار برای پیشگیری و حل این معضل را خواستار شد و گفت: راهها و مشکلاتی که زمینه ساز بروز جرم در جامعه می شود باید با همکاری دستگاههای مختلف و مردم از بین برود.
وی بیان کرد: رسانه ها تاثیر مهمی در سطح جامعه دارند و در واقع رسالت آنها ایجاب می کند که به مسائل و مشکلات جامعه ورود جدی تری داشته باشند.
رئیس دادگستری زابل با بیان اینکه در سال 94 افزون بر 28 هزار پرونده در حوزه قضایی دادسرا و دادگاه شهرستان زابل وارد شده است اظهار داشت: در سال 95 افزون بر 31 هزار پرونده به دادسرا و دادگاه شهرستان زابل وارد شده که حدود 2 هزار پرونده نسبت به سال 94 افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: ورود این حجم پرونده به دستگاه قضایی هزینه های اقتصادی و اجتماعی زیادی را تحمیل می کند.
نجفی گفت: تا زمانی که زیرساخت های لازم فراهم نشود ما شاهد افزایش حجم پرونده به دستگاه قضایی خواهیم بود.ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار