کد خبر: ۴۴۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 25 June 2017

رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 92 تولید تخم مرغ در استان 5 هزار و 200 تن بود که امسال به بیش از 15 هزار و 600 تن افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، رضا نجفی در شورای کشاورزی استان افزود: خودکفایی استان در تولید تخم مرغ از 14 به بالای 70 درصد و در مجموع تولیدات بخش کشاورزی از 4.2 میلیون تن به حدود 5 میلیون تن رسیده است.

رئیس جهادکشاورزی استان در ادامه بیان کرد: برنامه توسعه مرغداری ها و افزایش تولید گوشت سفید از برنامه های جدی این سازمان است که با اجرای آن تولید گوشت سفید نسبت به سال 91 سه برابر افزایش پیدا کرده و خوداتکایی استان در این بخش به بیش از 70 درصد رسیده است.

نجفی خاطرنشان در ادامه با اشاره به تولید گندم در استان و اهمیت آن تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در گذشته 90 هزار هکتار بود که به 70 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است در حالی که خرید گندم از 14 هزار تن در سال 92 به 75 هزار تن در سال گذشته افزایش یافت و 95 میلیاردتومان به بهره برداران گندم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال فقط 35 درصد گندم سیستان برداشت و روانه بازار شده افزود: خرید گندم از مرز 70 هزار تن گذشته است و پیش بینی می شود که تا پایان فصل برداشت 100 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود، همچنین خرید 3 هزار تن بذر در برنامه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار