رمضان امسال با لاله هایی که در راستای حفظ دین و کشور پرپر شده و به آسمان پرگشودند به پایان رسید و حسرت بر دل آنانی گذاشت که از این سفره به اندازه انتظار خود برنچیدند و باید یک سال در انتظار فرا رسیدن چنین روزهایی بمانند.
کد خبر: ۴۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 26 June 2017
چه نسیم خوشی است استشمام عطر خوش رحمت خداوندی در ماه مبارک رمضان، ماهی که درهای رحمت الهی در آن گشوده شده و نسیم خوش بهشت را به مشام می رساند و سرنوشت یک ساله انسان را رقم می زند.
روزهایی که در تهران، چابهار و برخی دیگر از نقاط کشور عزیزمان گل های باغچه اعتقاد و دینداری ما در راه حفظ دین و وطن بدست نااهلان روزگار پرپر شدند، شاید این رمضان را رمضان شهادت باید نامید.
در ماه مبارک رمضان امسال نیز شاهد جنایات تروریستها در کشور عزیزمان ایران و برخی کشورهای اسلامی بودیم.
چه اشک ها که ریخته نشد و چه دست های مهتاجی که به آسمان نرفت، شب قدر را به راز و نیاز با معبود پرداخته و برای نیازمندان و بیماران دعا کردیم، در عزای سربازانمان و شهدای اسلام گریستیم و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مشت ها را گره کرده و بر دهان استکبار و صهیونیست کوبیدیم، چه خوب و شیرین و چه تلخ این رمضان نیز به روزهای آخر رسید.
اینک در روز سی ام رمضان همه در حال خداحافظی با این ماه عزیز بوده و حسرت تمام شدن این ماه را بار دیگر زیر زبان خود مزه مزه کنند و رمضانی دیگر را به لحظه شماری بنشینند.
رمضان در سرزمین خورشید، باد، کویر، دریا و کوهستان با مردمان شیعه و سنی برکات بسیاری دارد که مهمترین آن افزایش اتحاد بین پیروان این 2 مذهب اسلامی است.

**رمضان فرصتی برای اتحاد شیعه و سنی
سیستان و بلوچستان سرزمین وحدت شیعه و سنی در ماه مبارک رمضان حال و هوای خاصی دارد، همه جا رنگ و بوی محبت و دلدادگی به معبود می دهد، هر شب تا سحرگاهان ندای یا رب یا رب مومنان از هر کوی و برزن به گوش می رسد و وحدت مردم این منطقه را می توان به خوبی به نظاره نشست، وحدتی که با وجود تلاش های فراوان و بی حد دشمنان اسلام و نظام اسلامی برای ایجاد اختلاف در میان آنان، هیچ خللی در آن ایجاد نشده است. اعتقاد مردم این سامان به آئین های دینی، مذهبی و ملی همواره سبب نقش برآب شدن توطئه های شوم دشمنان شده است.
شیعه و سنی در این ماه بیشتر از ماههای دیگر سال به میهمانی یکدیگر می روند و بر سر سفره افطار و سحری هم می نشینند و بهترین جلوه وحدت را می توان در محافل و مجالس قرآنی مشاهده کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این باره اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین و ارزنده ترین فرصت برای برگزاری آیین های ویژه مشترک شیعه و سنی به ویژه محافل قرآنی در مساجد است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: خدا، پیامبر(ص)، قرآن کریم، احکام اسلام و کعبه معظم حلقه های مهم اتحاد بین مسلمانان هستند و ماه مبارک رمضان نیز از جمله فرصت های بسیار خوب برای بهره گیری از برکات آن و برگزاری جلسات مشترک دینی و عبادی در مساجد شیعه و سنی است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم کرده تا مراسم و محافل قرآنی با حضور قشرهای مختلف مسلمانان در مساجد شیعه و سنی به طور مشترک برگزار شود.
عضو خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم و ماه مبارک رمضان دو حلقه وصل شیعه و سنی هستند به همین سبب باید در این ماه عزیز از علما و اندیشمندان شیعه و سنی در برنامه ریزی ها و اجرای آیین های ویژه بیشتر استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشنویسی آیات قرآنی حلقه وصل دیگری میان شیعه و اهل سنت است بطوری که در ماه مبارک رمضان از هنرمندان هر دو قشر به ویژه بانوان هنرمند شیعه و سنی در کتابت آیات الهی استفاده می شود.
مردم مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از قلب زمین در دل هامون واقع در شمال این استان، تا ساکنان کوهستانهای سر به فلک کشیده در مرکز و مردم ساکن در جوار دریای نیلگون عمان در جنوب استان در این ماه عزیز دوشا دوش یکدیگر تمام مراسم و آئین های ویژه را به خوبی اجرا می کنند.
مردم مومن و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان در روز قدس همگام با سایر هموطنان و مسلمانان جهان در سراسر شهرها و روستاهای استان به خیابان ها آمده و با مشت های گره کرده فریاد حمایت از فلسطین و انزجار از صهیونیست ها را سر دادند.
رمضان فرصتی بسیار مناسب برای رفع کدورت ها و دلخوریها میان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان است تا چنانچه در طول سال دلگیری های از یکدیگر داشته اند آن را کنار گذاشته و بر سر یک سفره از خوان نعمت الهی بهره ببرند.
**رمضان برنامه تربیتی برای ترک گناه
ماه مبارک رمضان با عنایت خاص خداوند همراه است و هر آن کس که قصد کار خیر کند دست خداوند نیز پشت اوست و حمایت خاص خدا را خواهد داشت، از این رو رمضان فرصتی برای بازنگری به درون و یک شروع خوب است که نباید برای این منظور قرآن خواندن و برکات آن را فراموش کرد.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز گفت: ماه مبارک رمضان برنامه تربیتی خداوند برای انسان است تا بتواند گناهان را ترک کند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: رمضان وسیله نجات انسان هاست و این ماه سبب می شود تا بسیاری از افراد از عذاب الهی نجات پیدا کنند.
وی ادامه داد: انسان های سعادتمند و خوش نصیب، قدر رمضان را می دانند و روزها و شب های این ماه را در عبادت سپری می کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تاکید بر بهره گیری از برکات ماه مبارک رمضان گفت: فلسفه تمام احکام شریعت آن است که نیرو و دقت معنوی ما را بالا ببرند.
مولوی اسماعیل زهی افزود: خداوند متعال روزه ماه مبارک رمضان را فرض گردانیده است تا در ما تقوی ایجاد شود و باید دانست که تقوا بالاترین ثمره و نتیجه روزه است.
وی تصریح کرد: قرآن برای پرهیزگاران هدایت است و از این رو پرهیزکاران بهتر می توانند قرآن را درک کرده و از آن استفاده کنند. 
وی خاطرنشان کرد: علت توصیه تلاوت بیشتر قرآن در ماه مبارک رمضان برای آن است که با روزه، تقوا حاصل شده و سبب فهم بهتر قرآن می شود.
وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد روزه غلبه بر نفس و شیطان است که در نتیجه آن تقوا حاصل می شود.
دور گردون گذشت و اینک چشم های منتظر رحمت بار دیگر در انتظار رمضانی پر از برکت به درب خواهد بود، هیچکس نمی داند سال دیگر هنگام فرا رسیدن این ماه پر طراوت و زیبایی در دار دنیا باشد تا بر خوان نعمت بی دریغ کردگار بنشیند و از شاخه های پر بار آن میوه معرفتی بچیند یا نه، هیچکس نمی داند دوباره فرصت دل سپردن به شب و روز نورانی این ماه را داشته باشد، تنها آنچه مربوط به این ماه است را می توان در دل لمس کرد و در پایان راه رمضان امسال بار دیگر دست ها را به آسمان برده و از خداوند منان توفیق زندگی با برکت را درخواست می کنیم.
این رمضان در خاطر تمام ایرانیان و مسلمانان جهان باقی خواهد ماند، رمضانی پر از شهادت و از خودگذشتگی و ایثار و این رمضان به یاد تمام نسل های بعدی خواهد آورد که چگونه استکبار و حامیان آن واقعه ی کربلا را با روزه داران ایران اسلامی تکرار کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار