معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر مدارس در حال احداث ،آماده کلنگ زنی و آماده افتتاح در حاشیه ی شهر های سراوان ، ایرانشهر ، چابهار و زاهدان، 67 مدرسه در نقاط حاشیه نشین شهرهای استان مورد نیاز است که هنوز تعیین تکلیف نشده اند که باید سازمان برنامه و بودجه و شورای برنامه ریزی در خصوص تامین اعتبار آنها اقدام نماید
کد خبر: ۴۴۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 27 June 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان باقر کرد در جلسه ستاد بازآفرینی و پایدار شهری استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، افزود : از مجموع 61 مدرسه در حال ساخت درپنج شهر استان ، 32 مدرسه با 52 درصد کل پروژه ها متعلق به حاشیه شهر است و با جدیت در دستور کار قرار دارد.وی با اشاره به تاکید استاندار محترم در رابطه با تخصیص 30درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به امر حاشیه نشینی گفت : ناهماهنگی در تخصیص اعتبارات به امر حاشیه نشینی باید در شورای برنامه ریزی ساماندهی شده و این میزان اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی برای برطرف نمودن مشکلات حاشیه نشینی هزینه شود.

وی بیان کرد : دستگاه های اجرایی شامل بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی وضعیت این پروژه ها را در جلسه بعدی گزارش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارتصریح کرد :NGOها ( سازمان های مردم نهاد) و اداره کل فنی حرفه ای به دلیل تناسبی که در توانمند سازی بخش های انسانی حاشیه نشینی دارند گزارشی از روند اقدامات انجام شدهدر جلسه بعدی ارائه نمایند.

کرد ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه استان به دلیل همراهی در تخصیص اعتبار و برنامه ریزی این ستاد در بحث حاشیه نشینی اظهار داشت : گزارش میزان اعتبارات جذب شده ، جذب نشده و معطل مانده در پروژه حاشیه نشینی در جلسه بعدی ارائه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: در راستای طرح تحصیل کودکان حاشیه نشین ، تعداد 49 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب کلاس های درس شده اند که قریب 40 هزار کودک ساکن مناطق حاشیه نشینهستند. علیرضا نخعی افزود :از این تعداد، 18 هزار کودکفاقد شناسنامه و یا از اتباع بیگانه هستند. و ی ادامه داد : کودکان اتباع بیگانه و فاقد شناسنامه می توانند برای تحصیل در مدارس ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار