مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فولاد مکران چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان سالانه ظرفیت تولید 1.6 میلیون تن فولاد را دارد و می تواند سهم مهمی در توسعه و اشتغال این منطقه محروم داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 29 June 2017
اکبر ترکان در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد مکران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار ظرفیت های ترانزیتی و صادراتی مناسبی برای محصول فولاد دارد و می توان با راه اندازی فولاد تحولات خوبی را در این منطقه ایجاد کرد.
وی افزود: مناطق آزاد کشور و به ویژه منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار موفقیت خوبی در زمینه رشد صادرات داشته است به طوری که در سه ماهه نخست امسال، صادرات چابهار 2.5 برابر مدت مشابه سال قبل بوده است.
وی توجه لازم به تولید محصولات صادرات محور در منطقه آزاد چابهار را خواستار شد و افزود: متصل بودن چابهار به آب های اقیانوسی ظرفیت خوبی را برای توسعه تجارت و ترانزیت ایجاد کرده است.
وی گفت: کارخانه فولاد مکران به زودی با تولید آهن اسفنجی آغاز به کار خواهد کرد.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در چابهار تولید 10 میلیون تن فولاد هدف گذاری شده است و اقدامات لازم برای تکمیل کارخانه فولاد مکران با مشارکت شرکت پوسکوی کره ‌جنوبی در حال انجام است.
ترکان اظهار داشت: در اسفند ماه سال 1394 قرارداد با شرکت پوسکوی کره جنوبی منعقد شده است وعملیات اجرایی آن از تابستان پارسال پس از تخصیص زمین توسط منطقه آزاد و اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست آغاز شد.
به گزارش ایرنا، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از افتتاح سالن ورزشی ورنا و آغاز رقابت های کشتی از طرح های اقتصادی در حال اجرا نظیر پتروشیمی بازید کرد.
ترکان همچنین از قسمت های مختلف سازمان منطقه آزاد چابهار بازدید و در جلسات جداگانه با حضور مدیران منطقه آزاد چابهار مسائل و مشکلات را بررسی کرد.
منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است. با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. 
در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در استان سیستان و بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.
بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار