کد خبر: ۴۵۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴ 14 July 2017
داشتن ناخن‌های مایل به رنگ آبی می‌تواند ناشی از انسداد ریوی، و یا بیماری‌های ریوی باشد. وقتی شخصی ناخن آبی دارد این یعنی اکسیژن به اندازه کافی به سر انگشتان او نرسیده است، این شرایط را به عنوان سیانوز می‌شناسند.

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: گاهی اوقات بدن شما هشدارهایی به شکل عجیب و غریب صادر می‌کند. ممکن است این هشدارها مثل تغییر ناگهایی حس چشایی و یا شنیدن صدای زنگ در گوش باشد. این علائم عجیب و غریب می‌توانند نشانه‌ای باشد که در بدن شما اتفاقات ناخواسته در حال رخ دادن است و می‌تواند خطرناک نیز باشد.
متخصص پزشکی NBC اطلاعات مهمی را در رابطه با این علائم  عجیب و غریب در اختیارتان قرار می‌دهند که در ادامه این گزارش به آنها می‌پردازیم.

۱. شنیدن صدای زنگ در گوش
عوامل ایجاد کننده صدا در گوش می‌تواند ناشی از جرم گوش، تومور در سر و گردن و یا مشکلاتی در فک باشد. وزوز گوش همان درک صداهایی در گوش است. اما در حالی که در محیط خارجی صدای قابل شنیدن وجود ندارد، در بعضی از موارد این صداها بسیار آزار دهنده بوده و تمرکز شخص را نیز بر هم می‌ریزد.
 
وزوز گوش یک مشکل بسیار معمولی است که ۲۰ درصد مردم به آن مبتلا هستند. این مشکل نیز می‌تواند ناشی از کاهش شنوایی در سن پیری، آسیب در گوش داخلی، انسداد در گوش بر اثر وجود جسم خارجی و در پاره‌ای از مواقع آلرژی نیز چنین تاثیری بر گوش می‌گذارد. وزوز گوش اگر بیش از یک هفته طول کشید باید به دکتر مراجعه کنید. توجه داشته باشید وزوز کردن گوش ممکن است برای هر فردی به یک نحوی باشد. 
 
 ۲. از دست دادن حس چشایی
بیماری آلزایمر، مشکلات بینی و سینوسی، کمبود تغذیه، آسیب سر و یا برخی از داروها می‌توانند باعث از دست دادن حس چشایی شما شوند.  بسیاری از ما احساسات متفاوتی از حس چشایی داریم اما اختلال در در حس چشایی می‌تواند سلامت و کیفیت زندگی‌مان را مختل کند. در هنگام تولد شما حدود ۱۰۰۰۰ پرز چشایی دارید اما بعد از ۵۰ سالگی ممکن است شروع به از دست دادن این حس‌های ریز چشایی شوید. از دست دادن حس چشایی و حتی بویایی در افراد بالای ۶۰ سال امری رایج است.
طبق مطالعاتی که در سازمان بهداشت دراین زمینه انجام شده است سالانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر به پزشک مراجعه می‌کنند که با مشکل بویایی رو به رو شده‌اند. دانشمندان معتقدند که ۱۵ درصد بزرگسالان مشکل چشایی و بویایی دارند، اما بسیاری از آنها به دنبال کمک گرفتن از پزشک‌ها نیستند، زیرا فکر می‌کنند که حس و سلیقه خود را از دست داده‌اند و قبول ندارند که بویایشان مختل شده است و از شنیدن این حرف شگفت زده می‌شوند.

۳. داشتن ناخن‌های به رنگ مایل به آبی
داشتن ناخن‌های مایل به رنگ آبی می‌تواند ناشی از انسداد ریوی، و یا بیماری‌های ریوی باشد. وقتی شخصی ناخن آبی دارد این یعنی اکسیژن به اندازه کافی به سر انگشتان او نرسیده است، این شرایط را به عنوان سیانوز می‌شناسند.
 
دلایل متعددی برای این امر وجود دارد مانند انسداد ریه، آمفیزم یا بیماری تنفسی، و یا مشکل عوقی بسیار نادر به نام رینود(یک اختلال نادر که در سر انگشتان دست و پا به‌وجود می‌آید) است. پزشکان در این رابطه می‌گویند برخی افراد از گردش خون کمتری نسبت به سایر اشخاص برخوردار هستند، بخصوص در مواقعی که با سرما روبرو شوند. اما اگر به هر دلیلی ناخن‌هایتان به رنگ متمایل به آبی در آمد به پزشک مراجعه کنید تا میزان اکسیژن موجود در خون شما را چک کند و به دنبال دلیل و درمان آن باشد.

۴. خالدار شدن شبکیه چشم
عواض ناشی از خادار شدن شبکیه چشم می‌تواند ناشی از یک تومور باشد که باید مورد تایید پزشک قرار بگیرد. چشمان شما نیز شبیه به پوست بدنتان است. آنها نیز مثل پوست بدن می‌توانند علائمی را به شما گوشزد کنند. توجه داشته باشید این خال‌ها به راحتی توسط شما قابل رویت نیست و تشخیص این کار از یک متخصص چشم برمی‌آید. پزشک شما با معایناتی که انجام می‌دهد میزان آسیب و یا تغییر شکل ظاهری چشم را به شما هشدار می‌دهد. 
 
۵. رشد بیش از حد مو در صورت زنان
رشد بیش از حد مو در صورت زنان یک نمونه آشکار از بهم خوردن تعادل هورمونی بدن زنان است. هیرسوتیسم یک بیماری پزشکی است که بیشتر بخاطر عدم تعادل در هورمون‌های جنسی به ویژه هورمون‌های مردانه به نام آندروژن ایجاد می‌شود. یکی از شایع ترین علل سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، که در دوره بارداری به وجود می‌آید.
 
چنین مشکلی در بانوان موجب افزایش بیش از حد وزن، رشد بی رویه موهای درشت در بدن می‌شود که بطور معمول مردان از چنین شرایطی برخوردار هستند.
منبع:الف/msn
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار