استاندار سیستان و بلوچستان گفت
استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با وسعت دید برای جذب سرمایه گذاران مزیت های رقابتی ایجاد کنید. وی خطاب به مسئولین استان افزود باید هر سرمایه گذار بخش خصوصی ظرف یکماه بتواند کارگاه خود را راه اندازی کند؛ در این استان انتفاعی نیندیشید چرا که اکنون فصل بذرافشانی و خلق فرصت است.
کد خبر: ۴۵۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 12 July 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، گفت: مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر جذب سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مدیران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که هر سرمایه گذار بخش خصوصی ظرف یکماه بتواند کارگاه خود را راه اندازی کند؛ به دستگاههای متولی امر سرمایه گذاری، امور مالیاتی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تأکید کرد در این استان انتفاعی نیندیشید چرا که اکنون فصل بذرافشانی و خلق فرصت است.

استاندار بیان کرد: سرمایه گذاران در حوزه های مختلف با آگاهی کامل از مزیت های اقتصادی در مناطق مختلف اقدام به سرمایه گذاری می کنند لذا مدیران استان به این موضوع توجه داشته باشند که بدترین نوع نگاه به کارآفرینی که وارد استان می شود این است که مدیران فکر می کنند که او نسبت به مسائل ناآگاه است.

هاشمی با اشاره به بازنگری و روان سازی قوانین از سوی دبیرخانه این شورا، در ادامه بی ثباتی ، بی اطلاعی و عملکرد غیرکارشناسی در جذب سرمایه گذاران را غیرقابل قبول عنوان کرد.

وی افزود: اخذ استعلام ها از سوی سرمایه گذاران در بخشهای مختلف از جمله انتخاب زون انرژی های نو ، ایجاد گلخانه ، پرورش ماهی  و میگو و غیره روان سازی و تسهیل شود و سرمایه گذار تنها به دنبال اخذ پروانه باشد.

وی در خصوص گلایه برخی از کارآفرینان اقتصادی در مباحث مالیاتی افزود: اندیشیدن به مالیات به صورت صرف درست نیست  در ابتدا باید ایمان مردم نسبت به مالیات تقویت شود در اینصورت خود مردم در این زمینه خودجوش عمل خواهند کرد.

استاندار با اشاره به کمبود ۶۰۰ مگاوات برق تولیدی در داخل استان گفت: زیرساخت های  بخش برق در دولت تدبیر و امید با قوت در حال پیشرفت است؛ چند ماه گذشته نیروگاه 540 مگاوات توسط سرمایه گذار بومی استان مقیم تانزانیا کلنگ زنی شد که تقاضای افزایش به 730 مگاوات را دارد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه در گمرک آماده است و سرمایه گذار اعلام نموده که تا شش ماه آینده آماده تولید برق خواهد بود.

هاشمی گفت: اطمینان می دهم که زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی ، برق، آب ، راه آهن و گاز  رشد خوبی خواهد داشت.

وی در خصوص مبادله سوخت و واردات دام به کشور از طریق مرزهای مشترک با همسایگان گفت : برای تأمین سوخت مورد نیاز مشکلی وجود ندارد و این موضوع در قالب تعاونی مرزنشینان و اتاق بازرگانی از سوی دستگاههای متولی  برنامه ریزی شود.

استاندار بر ایجاد شعبه های بانکی در تمام دروازه های اقتصادی استان و روان سازی امور بانکی در مرز میلک و میرجاوه تأکید کرد.

استاندار گفت: برای کسب مجوز صدور ویزا در محل پایانه های مرزی رسمی تلاش می کنم که بدون مراجعه به کنسولگری و همانند فرودگاههای بین المللی ویزای یکماهه در محل پایانه مرزی، هنگام ورود صادر شود.

استاندار خاطر نشان کرد : لغو روادید در مرز مشترک با کشورهای همسایه در صورت توافق دولت ها در روابط میان سرمایه گذاران و تجار بسیار موثر خواهد بود.

وی بررسی شاخصهای فضای کسب و کار در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: این شاخصها باید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود که در کدام بخش با مشکل مواجه هستیم و برای هر کدام دبیرخانه ، بخش خصوصی و دولت  راهکار لازم را ارائه دهند.

هاشمی در رابطه با مشکلات واحدهای لبنی استان، رفع مشکلات این واحدها را بصورت ویژه  از مسئولان امر خواست و افزود: واحدهای دارای خط تولید جدید باید منطبق با میزان تولید شیر در استان فعالیت کنند و واحدهای  زیان دهنده نیز تغییر کاربری دهند.

وی در خصوص برخورد تقابلی و موضع گیری برخی از نمایندگان استان با دولت بجای تعامل گفت: درشت کلامی و انتقاد به تنهایی برطرف کننده مشکلات استان نیست زیرا مردم به انتقاد فکر نمی کنند آنچه که برای مردم مهم هست اشتغال و فرصت سازی  است.

هاشمی گفت: بار مردم را بر دوش گرفتن تنها با عنوان نمایندگی مردم نیس، هر کس دغدغه مردم دارد باید به گونه ای اقدام کند که در امور مردم تسهیل انجام شود.
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار