کلنگ ساخت مجتمع آبرسانی پنج روستایی هنزم زیردان از توابع بخش مرکزی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان، فرماندار و شماری از مسئولان و معتمدان محلی به زمین زده شد.
کد خبر: ۴۶۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 17 July 2017
فرماندار نیکشهر در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: با ساخت این مجتمع آبرسانی پنج روستای هنزم، زیردان، نژوک، گلبیر و بوجک با 380 خانوار و هزار و 900 نفر جمعیت از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
صاحب گل صالحی اظهار داشت: در مجموع 35 میلیارد و 320 میلیون ریال برای این طرح آبرسانی هزینه می شود که در مدت 16 ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: برای این طرح 2 حلقه چاه، پنج کیلومتر شبکه توزیع، ساخت مخزن 500 مترمکعبی، خط انتقال 17 کیلومتر با دبی آب 10 لیتر در ثانیه پیش بینی شده است.
وی از تلاش های شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: شهرستان نیکشهر برای رسیدن به شاخص های میانگین کشوری نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه در حوزه آب است.
فرماندار نیکشهر ساخت مجتمع آبرسانی 25 روستایی پایین دست سد خیرآباد، مجتمع 69 روستایی بخش لاشار، مجتمع آبرسانی 12 روستایی منطقه هبودان و آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه بخش های بنت، مرکزی و آهوران را خواستارشد.
صالحی اظهار داشت: بسیاری از روستاهای شهرستان نیکشهر با کمبود شدید بی آبی مواجه هستند.
وی ادامه داد: ساخت سد در بالادست روستای غریب آباد و بلپیر، سد شهریانچ چانف، سد شگیم و اجرای سازه های آبخیزداری در تقویت سفره های آبهای زیر زمینی تاثیر فراوانی دارد.
وی بر اختصاص اعتبار برای تعمیر، نگهداری و سوخت تانکرهای آبرسانی سیار، اختصاص 10 تانکر آبرسانی جدید و بر پرداخت بدهی پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب نیکشهر تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز در جمع مردم زیردان وهنزم نیکشهر اظهار داشت: دولت برای حل مشکلات بی آبی تلاش های زیادی را انجام داده است.
عبدالاحد ریگی افزود: بیش از 18 هزار میلیارد ریال (هزار و 800 میلیارد تومان) در حوزه آب و انرژی سیستان و بلوچستان هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: از 6 هزار روستای سیستان و بلوچستان بیش از 2 هزار روستا با بحران شدید بی آبی مواجه هستند.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار